MS Windows
briani 27239
BIOS fejltekst om Windows?
Fra : Svend Tingleff

Dato : 09-02-05 07:50

Ved opstart af min pc fremkommer følgende tekst med rødt:
"!!The current S-ATA configuration for *Windows (R) 2000/XP only!!"
Min Windows er XP HE SP2 og min bios er Amibios 2003 Rev. AZ1.2 Bios Data
09/07/04 medCPU Pentium 4, 3.00 GHz.
Hvorfor den røde tekst? Og hvordan får jeg den eventuelt væk? - Jeg har
endnu ikke opdaget nogen problemer.
Jeg håber, jeg spørger den rigtige nyhedsgruppe?
Svend

Fra : Anders Lund

Dato : 09-02-05 08:00

Svend Tingleff wrote:
> [...]
> "!!The current S-ATA configuration for *Windows (R) 2000/XP only!!"
> Min Windows er XP HE SP2 og min bios er Amibios 2003 Rev. AZ1.2 Bios Data

Hvilket bundkort?

> Hvorfor den røde tekst? Og hvordan får jeg den eventuelt væk? - Jeg har
> endnu ikke opdaget nogen problemer.

Måske kan denne advarsel slås fra i BIOS? Evt. med en opdatering af BIOS?

> Jeg håber, jeg spørger den rigtige nyhedsgruppe?

Jeg tror mere at du skulle have været i dk.edb.hardware.bundkort da det
ikke er et Windows problem, men mere en "feature" på dit bundkort.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Svend Tingleff

Dato : 09-02-05 10:35

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket bundkort?

Bundkortet er Soltek SL-BBE-F Mini Form Factor.

> Måske kan denne advarsel slås fra i BIOS? Evt. med en opdatering af BIOS?

Jeg har ikke i første omgang fundet noget i BIOS, jeg kan slå fra.