MS Windows
briani 27239
Windows og Messenger - nu vil jeg forstå d~
Fra : rt

Dato : 08-02-05 16:10

Hej folk.

Jeg er ved at være temmelig irriteret over at jeg
ikke selv kan bestemme hvornår folk kan skrive til
mig på Messenger.

Når jeg _ikke_ har startet MSN Messenger op, kan folk
stadig skrive til mig. Jeg tror det er Windows Messenger
der spøger, men i den anden ende siger de at det ser ganske
normalt ud og altså ligner at jeg er på MSN Messenger.

_Hvis_ det er Windows Messenger der er skyld i det, hvad
gør jeg så for at fjerne denne?? Eller deaktive den totalt - på
en eller anden måde??

Hvad kan det ellers være?

Håber I eksperter kan hjælpe...

/rt

Fra : Jakob

Dato : 08-02-05 16:12

In article <4208d655$0$29281$14726298@news.sunsite.dk>,
ostekongenFJERN@hotmail.com says...

Skift til icq ;+)

Fra : ///M

Dato : 08-02-05 16:45

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> der spøger, men i den anden ende siger de at det ser ganske
> normalt ud og altså ligner at jeg er på MSN Messenger.

Hvis du er online, er den startet op somewhere! MSN kan kun modtage beskeder
hvis man er online Basta!
Det er muligvis ikke dig der har gjort det, men:

1) Windows kan gøre det under normal opstart (indstilles i MSN)
2) Outlook Express kan gøre det når du åbner det program (indstilles i OE)
3) Du trykker på "krydset" i øverste højre hjørne, og programmet
"forsvinder" - mmmm nej, det er ikke lukket, men ligger nede ved uret!

Skal programmet lukkes manuelt, skal det gøres ved højreklik på ikonet nede
ved uret, og Close/Exit. Det kan ikke gøres inde fra (skod)programmet.

Overvej at skifte til Trillian eller lignende klienter - de er meget bedre
IMHO

--
///M

Fra : rt

Dato : 08-02-05 23:00

> Hvis du er online, er den startet op somewhere! MSN kan kun modtage
> beskeder hvis man er online Basta!
> Det er muligvis ikke dig der har gjort det, men:

Ja, det forstår jeg. Problemer er _hvorfor_ jeg bliver logget automatisk på.

> 1) Windows kan gøre det under normal opstart (indstilles i MSN)

Dette er bevidst fravalgt. (Og det er Windows Messenger, og ikke MSN)

> 2) Outlook Express kan gøre det når du åbner det program (indstilles i OE)

Hmm, muligt det er dér problemet ligger.

> 3) Du trykker på "krydset" i øverste højre hjørne, og programmet
> "forsvinder" - mmmm nej, det er ikke lukket, men ligger nede ved uret!

ja, det er jeg klar over.

> [...]
> (skod)programmet.
>
> Overvej at skifte til Trillian eller lignende klienter - de er meget bedre

Har engang prøvet Trillian en tid, men der var hverken mikrofon eller
webcam-
muligheder dengang. Er der det nu?

/rt

Fra : ///M

Dato : 08-02-05 23:13

> Ja, det forstår jeg. Problemer er _hvorfor_ jeg bliver logget automatisk
> på.

> Dette er bevidst fravalgt. (Og det er Windows Messenger, og ikke MSN)

Du skriver selv MSN Messenger i dit indlæg.... desuden anser jeg det som det
samme program....

> Har engang prøvet Trillian en tid, men der var hverken mikrofon eller
> webcam-
> muligheder dengang. Er der det nu?

Ja - dog skal det siges at der kan være problemer med at forbinde sig til
MSN klienter

Fra : rt

Dato : 08-02-05 23:35

> Du skriver selv MSN Messenger i dit indlæg.... desuden anser jeg det som
> det samme program....

Ok, min fejl. Det var nok fordi, jeg ikke var helt sikker.
MSN Messenger og Windows Messenger er bestemt ikke det samma program.

Ok...måske man skulle prøve det igen.

/rt

Fra : ///M

Dato : 09-02-05 00:24

> Ok, min fejl. Det var nok fordi, jeg ikke var helt sikker.
> MSN Messenger og Windows Messenger er bestemt ikke det samma program.

Fair nok - og jeg er godt klar over det ikk er helt det samme, men de kan
ca. det samme:
http://techrepublic.com.com/5208-6230-0.html?forumID=5&threadID=140506&start=0

Desuden findes også en service kaldet Windows Messenger - den er muligvis
forbundet med programmet af samme navn, men har også yderligere
funktionalitet. Hvis det er den du vil stoppe, gøres det i "Services".

///M

Fra : Karsten Jensen

Dato : 09-02-05 09:12

On Tue, 8 Feb 2005 22:59:45 +0100, "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com>
wrote:

>Ja, det forstår jeg. Problemer er _hvorfor_ jeg bliver logget automatisk på.

Indstil programmet til ikke at logge på automatisk.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Calle.

Dato : 08-02-05 17:34

rt wrote:
> [...]
>
> _Hvis_ det er Windows Messenger der er skyld i det, hvad
> gør jeg så for at fjerne denne?? Eller deaktive den totalt - på

i explorer gøres følgende:
Funktioner > Administrer tiføjelsesprogrammer > marker windows messenger >
klik deaktiver > ok
--
Calle.

Fra : rt

Dato : 08-02-05 23:00

> i explorer gøres følgende:
> Funktioner > Administrer tiføjelsesprogrammer > marker windows messenger >
> klik deaktiver > ok

TAK!

Prøver om det er nok :)

/rt

Fra : Calle.

Dato : 09-02-05 14:21

rt wrote:

> TAK!
>
> Prøver om det er nok :)

det er det ihvertfald her
--
Calle.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 08-02-05 18:41

rt wrote:
> [...]
>
> _Hvis_ det er Windows Messenger der er skyld i det, hvad
> gør jeg så for at fjerne denne?? Eller deaktive den totalt - på

Du kan slette Windows Messenger på flg. måde:

Start > Kør:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : rt

Dato : 08-02-05 23:01

> Du kan slette Windows Messenger på flg. måde:
>
> Start > Kør:
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Tak for svaret.
Jeg prøver først lige at deaktivere det i msie først.

/rt

Fra : Familien Nielsen

Dato : 09-02-05 03:20

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret.
> Jeg prøver først lige at deaktivere det i msie først.
>
> /rt

Hvis du sletter Windows Messenger kan du ikke bruge fjernsupport på din MSN
Messenger !!!

Men gør som de andre har sagt her i tråden ang. at fjern fluebenet udfor
windows messgener i Outlook Express og deaktiver den i internet
explorer.....

SAMT under Angiv program-adgang og -standarder/Brugerdefineret, skal der
væer en prik (under Vælg et standardprogram til onlinemeddelelser) i Brug
mit nuværende program til onlinemeddelelser og ingen flueben i Aktiver
adgang til dette program.

Så skulle det virker fint.

--
Mvh. Nielsen