MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
F8-tasten og usb-tastatur ?
Fra : tommy olesen

Dato : 03-02-05 19:07

hej, jeg kan lige pludselig ikke bruge F8-tasten til at gå i sikker tilstand
med mere - det eneste nye jeg har taget i brug er et usb-tastatur (havde et
almindeligt før), kan det være det som gør det . og hvad gør jeg så i stedet
?

mvh, tommy

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-02-05 00:28

Hej tommy olesen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> sikker tilstand med mere - det eneste nye jeg har taget i brug er
> et usb-tastatur (havde et almindeligt før), kan det være det som

Det *kan* være men selvfølgelig ikke nødvendigvis.

Jeg ved ikke, hvordan du trykker på F8. Men den skal rammes, _efter_ at
BIOS-driverne er indlæst (ellers reagerer dit BIOS jo ikke på det F8-
input) og _før_ Windows påbegynder sit opstart.

Det er et meget lille tidsinterval, speciel på en rimelig hurtig
maskine.

Dvs. for at ramme i det korrekte splitsekund, skal man ikke gætte og så
hyppe ned (det kan typisk gentages 10-100 gange, inden man rammer
indenfor det lille tidsmargen).
Man skal hyppe vildt løs på F8 helt fra start (altså maskin-/BIOS-
start, ikke Windowsstart) med så hurtig frekvens som muligt.

Ved ét at de maskingeværsskud rammer man næsten altid det lille
tidsinterval, der er. (Og slapper så af fingeren, når man ser
bootmenuen dukke op

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-02-05 00:30

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Og slapper så af fingeren
^

Hygge fra Århus - Rudi