MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
genskabe data fra formatteret harddisk?
Fra : michael bs

Dato : 30-01-05 16:03

Er det muligt? En kammerat kom til formattere sin eksterne HD, da han
formatterede computeren, da han havde glemt at slå den fra. ALT er væk.
Findes der en måde at genskabe dette på?

Måske er det forkert NG, men jeg kunne ikke finde en mere dækkende.

på forhånd tak

Michael

Fra : Per Hansen

Dato : 30-01-05 16:33

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:41fcf70d$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er det muligt? En kammerat kom til formattere sin eksterne HD, da han
> formatterede computeren, da han havde glemt at slå den fra. ALT er væk.
> Findes der en måde at genskabe dette på?

Jeg har brugt PC Inspector til at hente billeder på et kort, der ikke kunne
læses i Windows.
Læs selv her:

http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

Et klip fra hjælpemenuen:

What File Recovery can do for you:

Reconstruction of damaged files
After a abnormal system end like for example by a power blackout
Trough computer virus
Trough unwanted deleting
After formatting
File Recovery can not help you if the data media was damaged physically.

Held og lykke med det.

Per

Fra : michael bs

Dato : 30-01-05 19:19

"Per Hansen" <p.hansen@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Trough unwanted deleting
> After formatting
> File Recovery can not help you if the data media was damaged physically.

Virker desværre ikke på NTFS.
>Finds partitions automatically, even if the boot sector or FAT has been
>erased or damaged (does not work with the NTFS file system)<

mvh Michael

Fra : Frede Plesner Sørens~

Dato : 30-01-05 19:23

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:41fd2503$0$298$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Virker desværre ikke på NTFS.
>
> mvh Michael

Men det gør denne:
http://www.file-recovery.net/

Fra : O. Skjold

Dato : 30-01-05 19:48

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i
en meddelelse news:41fcf70d$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

<klip>
> Er det muligt? En kammerat kom til formattere sin eksterne HD, da
> han formatterede computeren, da han havde glemt at slå den fra. ALT
> er væk. Findes der en måde at genskabe dette på?

Prøv programmet Getdataback der findes i en version til NTFS.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : michael bs