MS Windows
briani 27239
Forsinke menuerne
Fra : Filip

Dato : 29-01-05 19:52

Hej NG

Jeg læste vist her i gruppen for noget tid siden at man kan ændre den
forsinkelse der går fra man flytter musen op på programmer i startmenuen,
til programmerne kommer frem. Det var vist noget med et sted i regedit man
lavede denne instilling. Men kan nogen af jer huske hvor???

Filip

Fra : Jakob M

Dato : 29-01-05 20:15

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til programmerne kommer frem. Det var vist noget med et sted i regedit man
> lavede denne instilling. Men kan nogen af jer huske hvor???

Find nøglen MenuShowDelay i regestreringsdatabasen vha. regedit, og ret til
det ønskede. Default er 400 ms, så vidt jeg husker.

Mvh
Jakob

Fra : Filip

Dato : 29-01-05 21:11

> Find nøglen MenuShowDelay i regestreringsdatabasen vha. regedit, og ret
> til det ønskede. Default er 400 ms, så vidt jeg husker.

Den er sat til 1 som standart. Når jeg ændrer den synes jeg ikke der sker
nogen ændting i hastighederne. Jeg tror derfor det er den forkerte fil at
ændre i.

Filip

Fra : Jakob M

Dato : 30-01-05 00:35

> Den er sat til 1 som standart. Når jeg ændrer den synes jeg ikke der sker
> nogen ændting i hastighederne. Jeg tror derfor det er den forkerte fil at
> ændre i.

Der sker ingen ændring før du har rebootet. Det ER det rigtige sted at
rette.
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/2000/server/reskit/en-us/regentry/34628.asp

Mvh
Jakob

Fra : John T.

Dato : 30-01-05 02:22

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der sker ingen ændring før du har rebootet. Det ER det rigtige sted at
> [...]

Det har Jacob ret i !!
Så gør sådan i regedit:
HKEY CURRENT USER
Control panel
Desktop / MenuShowDelay
Dobbelklik på MenuShowDelay og ændre fra 400 til f.eks til 100
så åbner program-menuen væsentligt hurtigere.
Men prøv dig frem med f.eks. 200 det kan nemlig også gå FOR stærkt,
sådan at det er svært at bevæge musen opad i startmenuen, uden at
programmer-menuen åbner sig.
Genstart er ikke nødvendig, det virker med det samme, men det er
en god ide´at klikke på et tomt felt i højre side og derefter trykke F5
så opdaterer den !
Hilsen John

Fra : Lasse

Dato : 30-01-05 11:06

Filip wrote:
> [...]
> startmenuen, til programmerne kommer frem. Det var vist noget med et
> sted i regedit man lavede denne instilling. Men kan nogen af jer

Det kan også gøres vha. TweakUI fra Microsoft, hvor du også kan ændre
alverdens andre ting.
Du kan hente det her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

--