MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Lyd og VGA driver til Gericom Hummer bærba~
Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-01-05 19:31

Hej.

Jeg har en Gericom Hummer (formådentlig 2230e model) bærbar og ingen
manualer eller CD-rommer.

Jeg har installeret WinXP på den men den kan ikke selv finde ud af hvad
VGA og lyd er. Har prøvet dens tilføj hardware guide men intet virker.

Selv i enhedshåndteringen giver den ingen hints om hvad den indeholder,
om det er ATI eller nvidia, om det er soundblaster lydkort eller noget
AC97.

Hvad har jeg af muligheder? Har prøvet at hente nvidia driver fra
nvidia.com og troede de blev installeret men det blev de ikke alligevel.

Hvis jeg dog bare kunne få WinXP til at fortælle mig hvad VGA og lyd er
så ville det være en stor hjælp.

Anyone?

Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-01-05 19:37

On Sat, 29 Jan 2005 19:30:35 +0100, Stig Sørensen wrote:

> Hej.
>
> Jeg har en Gericom Hummer (formådentlig 2230e model) bærbar og ingen
> manualer eller CD-rommer.

Glemte at oplyse at den indeholder en Celeron 2200Mhz processor og 512Mb
ram + Combo DVD/CD brænder drev.

Fra : jda^fx

Dato : 29-01-05 19:45

On Sat, 29 Jan 2005 19:30:35 +0100, Stig Sørensen <no@mail.nospam>
wrote:

> [...]
>nvidia.com og troede de blev installeret men det blev de ikke alligevel.
>

>Hvis jeg dog bare kunne få WinXP til at fortælle mig hvad VGA og lyd er

Prøv at hente et lille program der hedder Everest fra Lavalys. Det kan
analysere din PC og fortælle dig hvilke komponenter der sidder i. Det
kan hentes her: http://lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
I mange tilfælde giver det endda links direkte til producenternes
driversider

jda^fx

Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-01-05 22:51

On Sat, 29 Jan 2005 19:45:04 +0100, jda^fx wrote:

> [...]
> kan hentes her: http://lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
> I mange tilfælde giver det endda links direkte til producenternes

Tak for hjælpen, lige hvad jeg havde brug for.

Fra : jda^fx

Dato : 29-01-05 23:08

On Sat, 29 Jan 2005 22:51:23 +0100, Stig Sørensen <no@mail.nospam>
wrote:

>Tak for hjælpen, lige hvad jeg havde brug for.

Det var så lidt

jda^fx