MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med firewire og DV-Cam
Fra : Lasse Skovsager

Dato : 29-01-05 14:31

Hej gruppe
Jeg har et samsung dv-cam som jeg gerne vil hive en film ud af
Jeg når så langt som til at capture de første 3-4 sek men så mister windows
forbindelsen til kameraet
Er der mon nogen der har en god forklaring på det??

/lasse

Fra : Futte

Dato : 29-01-05 18:26

"Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> windows
> forbindelsen til kameraet
> Er der mon nogen der har en god forklaring på det??

Hvilken Windows?

Futte.

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 29-01-05 19:18

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilken Windows?
>
> Futte.

xp pro sp1

/lasse

Fra : Futte

Dato : 29-01-05 22:34

> "Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> xp pro sp1
>
> /lasse

Hvilket capture program bruger du?
Hvis det er Windows movie maker, så glem det,
og anskaf et ordentligt program som Magix VideoDeluxe,
det virker, forudsat at der ikke er noget i vejen med kameraet.

Mvh. Futte.

Fra : ///M

Dato : 29-01-05 23:33

Futte wrote:

> Hvilket capture program bruger du?
> Hvis det er Windows movie maker, så glem det,
> og anskaf et ordentligt program som Magix VideoDeluxe,
> det virker, forudsat at der ikke er noget i vejen med kameraet.

Du har måske ret mht. features, men jeg har rippet over 8 timers forskellige
DV-bånd via MS Movie Maker, så det virker altså glimrende!

Men det ville under alle omstændigheder være en rigtig god idé at prøve et
andet program, for at se om det er programmet der fucker op, eller om det er
kameraet.

PS. Kan du (henvendt til spørgeren) i øvrigt bruge kontrol-knapperne til at
"styre" kameraet med (altså play, forward osv)... virker den del af din
forbindelse?

///M

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 30-01-05 10:14

> [...]
at
> "styre" kameraet med (altså play, forward osv)... virker den del af din

Hej igen
Nogle gange kan jeg bruge kontrolknapperne - andre gange fryser MM
Har også prøvet med virtualdub - der sker det samme
Med fxVideo - Det samme
Så kunne det f**** være nok, tænkte jeg
og så hentede jeg demo-vers. af pinnacle studio plus 9
det spiller bare!!!!
Men det er jo egentlig stadig lidt underligt at MM ikke vil virke da det jo
er noget af det MS promoverer sig på : "Det virker med alle dv-cams" - NOT

Nå men - det lykkedes da at få overført videoen - så jeg må jo nok ud og
købe en licens til pinnacle

/lasse