MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med at åbne pdf-filer
Fra : Svend Bent

Dato : 28-01-05 13:09

Hej NG
Jeg har et problem med at åbne pdf-filer i Internet Explorer.
Når jeg prøver at åben en pdf-fil på en hjemmeside så kommer der bare en
lille firkant med et rødt kryds, oppe i venstre hjørne, og jeg kan ikke
engang gemme filen.
På andre pc'er åbner Adobe Reader automatisk.
Pdf-filer jeg får på e-mail er ikke noget problem at åbne.
Jeg bruger XP-home, og jeg har forsøgt at tillade alt hvad man kan sige
tillad i sikkerhedsindstillingerne, men lige lidt hjælper det
Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal "skrue" ???
På forhånd tak.

Fra : jda^fx

Dato : 28-01-05 13:57

On Fri, 28 Jan 2005 13:09:29 +0100, "Svend Bent"
<svendbent@tdcteliatele23og4.com> wrote:

> [...]
>tillad i sikkerhedsindstillingerne, men lige lidt hjælper det
>Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal "skrue" ???

Har du installeret Microsoft Journalviewer? Og i så fald har du noget
at bruge den til? For ellers skal du afinstallere den igen. Det er et
kendt problem at Adobe reader og Microsoft Journalviewer konflikter
med hinanden. Det kan være en af løsningerne

jda^fx

Fra : jda^fx

Dato : 28-01-05 14:40

On Fri, 28 Jan 2005 13:56:48 +0100, jda^fx <wh@tever.not> wrote:

> [...]
>kendt problem at Adobe reader og Microsoft Journalviewer konflikter
>med hinanden. Det kan være en af løsningerne

BTW, hvis du har noget at bruge Journalvieweren til, så skal du ikke
bruge den version man kan hente fra Windows update. Du skal hente den
fulde install fil fra Windows download og installere den fra harddisk.
Så går det bedre

jda^fx

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-01-05 15:48

Prøv måske en anden browser - for eksempel Mozilla Firefox 1.0.
) Hans

Fra : Jack

Dato : 30-01-05 14:45

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv måske en anden browser - for eksempel Mozilla Firefox 1.0.
> ) Hans

Nu er det her jo dk.edb.system.ms-windows, hvor man kan søge hjælp til sit
microsoft system... Så alle de kommentarer altid om at skifte, -hvad skal
vi bruge dem til ?????

Fra : Bent

Dato : 28-01-05 18:12

Er der nogle specielle filer der skal åbnes med Win .Journalviewer ?

//Bent

Fra : jda^fx

Dato : 28-01-05 20:04

On Fri, 28 Jan 2005 18:11:36 +0100, "Bent" <belomo@webspeed.dk.FJERN>
wrote:

>Er der nogle specielle filer der skal åbnes med Win .Journalviewer ?
>
>//Bent

Microsofts egen beskrivelse: Dette program gør det muligt for
personer, der ikke har en computer, som kører Windows XP Tablet PC
Edition, at få vist filer, der er oprettet i Microsoft Windows Journal
på en Tablet-pc. Det er vel ikke så mange der har brug for det, men
den kommer som en af de valgfrie på Windows update. Så hvis man bare
tager det hele så får man den altså med

jda^fx

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-01-05 14:24

"Svend Bent" <svendbent@tdcteliatele23og4.com> writes:

> Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal "skrue" ???

Prøv at reinstaller Acrobat Reader.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : jda^fx

Dato : 28-01-05 21:43

> [...]

>tillad i sikkerhedsindstillingerne, men lige lidt hjælper det
>Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal "skrue" ???

Når du skriver at du har åbnet i sikkershedsindstillingerne, mener du
så i Internet Explorer eller i din firewall? Kom lige til at tænke på,
at det også kunne være din firewall der blokerer for Adobe Readers
adgang til nettet. Når du har fået dem på e-mail så har du jo hentet
dem ned på harddisk før du åbner dem ( i hvert fald hvis du bruger et
mailprogram til at hente ind med) Hvis der er en chance for det med
firewallen så prøv at kigge om der er åbnet for adgang til Adobe
Reader

jda^fx