MS Windows
briani 27239
Hvorfor kan jeg ikke opgra.fra XP home til~
Fra : mvama@hotmail.com

Dato : 28-01-05 12:13

Hvorfor jeg spørger er ,at når jeg vil install.min søns cd på min nye bærbar
der er født med Home edition,er meddelesen at jeg har en nyere udgave.Dette
forstår jeg ikke,da min søns er XP pro og min XP home. I Belarc Advisor står
min søns, som "Microsoft - Windows XP Professional"(Windows XP Professional
(build 2600)) Hvor fortæller den så mig ,at når jeg vil opgradere med den,
så er min Home en nyere udgave end hans XP pro, og opgradering derfor ikke
kan gøres.Selvom min er nyere er det jo to forskellige OS og jeg burde da
kunne opgradere til en støre OS..Jeg kunne jo godt lave en ny ren
install.med den,men så ryger mange af de progr.jeg har på min bærbar og
nogle kan måske slet ikke install.igen.derfor ville det beste jo bare ,at
opgradere fra min Home til hans Pro.
Kan nogen fortælle hvad problemet er.

MVH.JAMA

Fra : Mads

Dato : 28-01-05 12:33

On Fri, 28 Jan 2005 12:12:44 +0100, <mvama@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor jeg spørger er ,at når jeg vil install.min søns cd på min nye bærbar
>der er født med Home edition,er meddelesen at jeg har en nyere udgave.Dette
>forstår jeg ikke,da min søns er XP pro og min XP home.

Hvorfor vil du egentlig skifte OS ?
Der er da ikke nogen forskel på de to udgaver, ihvertfald
ikke nogen du kan se eller mærke.
Til almindeligt brug kan de præcis det samme og de er
præcis lige stabile, så der er da ikke vundet noget ved
at skifte.

mvh Mads

Fra : jama

Dato : 28-01-05 14:16

"Mads" <DeathTo@ll.spammers> skrev i en meddelelse
> [...]

> ikke nogen du kan se eller mærke.
> Til almindeligt brug kan de præcis det samme og de er
> præcis lige stabile, så der er da ikke vundet noget ved

Jeg var ikke klar over de var så ens,men hvad hvis mit OS skal install
påny,pga.fejl..Der følger kun en rep cd med til min bærbar,og jeg mener at
vide,at disse rep.cd ikke er de beste til geninstall. Derfor kom jeg på
tanken med min søns OS XP pro.Og så var det ,at jeg blev forbavset over jeg
ikke kunne opgradere med den,da jeg for sjovt satte den i mit cd drev.Men
tak for svaret.
MVH. jama

Fra : emj

Dato : 28-01-05 14:41

On Fri, 28 Jan 2005 14:15:47 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

>Jeg var ikke klar over de var så ens,men hvad hvis mit OS skal install
>påny,pga.fejl..Der følger kun en rep cd med til min bærbar,og jeg mener at
>vide,at disse rep.cd ikke er de beste til geninstall.

Din rep.cd er glimrende til at geninstallere på den maskine, som den
tilfældigvis er købt til og andet har man ikke krav på.
Hilsen emj

Fra : jama

Dato : 28-01-05 15:49

> Din rep.cd er glimrende til at geninstallere på den maskine, som den
> tilfældigvis er købt til og andet har man ikke krav på.

Hilsen emj
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad jeg har krav på!

Det rart at få at vide, at andet har jeg ikke krav på.Jeg mener nu nok at
jeg har krav på et ordentlig install progr(der er vel en grund til,at
fabrikanterne lader dem følge med en ny pc,-de er billige)..Disse rep cd er
et Aldi tilbud der ikke burde følge med en dyr pc.Jeg kender flere der har
haft besvær med at geninstall.deres OS igen med disse rep.cd,det er jo ikke
alle der har pc forstand.Jeg har ikke selv prøvet dem før jeg har altid
haft et rigtig OS og det har jeg også nu,men det er ikke det det drejer sig
om,spørgsmålet gik på -- opgradering fra home til pro.--Men til slut en
alm.XP home cd er det ikke-- hvorfor skulle de så ellers bruge rep cd ?Og
ikke en OEM XP home.for at tjene penge vil jeg tro.
mvh. jama

Fra : jda^fx

Dato : 29-01-05 21:07

On Fri, 28 Jan 2005 15:48:44 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>alm.XP home cd er det ikke-- hvorfor skulle de så ellers bruge rep cd ?Og
>ikke en OEM XP home.for at tjene penge vil jeg tro.

Tjahh, man får hvad man betaler for. Men grunden til at OEM er
billigere er, at M$ sælger den billigere, men kravet er så at den ikke
må installeres på andre maskiner end det hardwaren er solgt sammen
med. Det er hvad man trykker 'jeg accepterer aftalen' til i det vindue
man aldrig gider at læse. Hvad de skræddersyede recovery CD'er angår,
så kan det være både godt og skidt. Godt fordi der ligger alle de
drivere og settings der skal bruges til ens bundkort, grafik- lydkort
etc. Når man har kørt den er maskinen tilbage til factory settings.
Skidt fordi man ikke har en reel Windows CD hvis man skal bruge nogen
af de features som kræver at man sætter en XP cd i for at installere,
ex. IIS eller andet.

jda^fx

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-01-05 18:50

Mads wrote:

> Hvorfor vil du egentlig skifte OS ?

XP Pro rummer en del features som XP Home ikke har.

> Der er da ikke nogen forskel på de to udgaver, ihvertfald
> ikke nogen du kan se eller mærke.

Gpedit.msc er den væsenligste. Den giver mulighed for at ungerne kan
installere spil, men ikke smadre hele Windows ad.

> Til almindeligt brug kan de præcis det samme og de er
> præcis lige stabile, så der er da ikke vundet noget ved
> at skifte.

Jo, der er vundet en masse skræddersyningsfeatures.

Fra : Frede Plesner Sørens~

Dato : 28-01-05 17:31

<mvama@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> install.med den,men så ryger mange af de progr.jeg har på min bærbar og
> nogle kan måske slet ikke install.igen.derfor ville det beste jo bare ,at

Der er sikkert SP2<på din bærbare, du er så nødt til at slipstreame en CD
med XPpro + SP2.
Gemmer der sig ikke en mappe, der hedder i386 på den restore CD?

Fra : Pico

Dato : 29-01-05 00:54

Frede Plesner Sørensen wrote:
> <mvama@hotmail.com> skrev i en meddelelse
KLIP
> Der er sikkert SP2<på din bærbare, du er så nødt til at slipstreame
> en CD med XPpro + SP2.
> Gemmer der sig ikke en mappe, der hedder i386 på den restore CD?

Det undre mig at du påtænker at bruge en XP som "kun" må bruges til din
søns Pc, du skal vel også have den aktiveret ?
Pico

Fra : Calle.

Dato : 29-01-05 09:28

mvama@hotmail.com wrote:
> [...]
> og nogle kan måske slet ikke install.igen.derfor ville det beste jo
> bare ,at opgradere fra min Home til hans Pro. Kan nogen fortælle

Nej, men jeg kan fortælle, at du er ved at pirat kopiere.
Hvorfor egentlig opgradere til Pro. Har du brug for de ekstra avancerede
netværksfunktioner
--
Calle.

Fra : Frede Plesner Sørens~

Dato : 29-01-05 23:39

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> [...]

> Nej, men jeg kan fortælle, at du er ved at pirat kopiere.
> Hvorfor egentlig opgradere til Pro. Har du brug for de ekstra avancerede

Det er vist en meget lille pirat.
Jeg fatter ikke nogle firmaer nøjes med "restoreCD'er". Det koster jo ikke
ekstra i licens at levere en funktionsdygtig XPhome med. Jeg ville ærligt
talt føle mig snydt.

Manden forsøger bare at redde sin computer og han HAR jo en licens, ganske
vist kun til home.
Men han vil med garati aldrig komme i retten for det.

Fra : Calle.

Dato : 30-01-05 00:37

Frede Plesner Sørensen wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Det er vist en meget lille pirat.

Pirat er Pirat, han har ikke licens til Pro. Den de har tilhører sønnens Pc

> Jeg fatter ikke nogle firmaer nøjes med "restoreCD'er". Det koster jo
> ikke ekstra i licens at levere en funktionsdygtig XPhome med. Jeg
> ville ærligt talt føle mig snydt.

Det må man jo undersøge inden købet. Men han kan jo bare brænde biblioteket
med installfilerne ud på en CD. Eller låne en CD, og så bruge hans egen
kode.

> Manden forsøger bare at redde sin computer og han HAR jo en licens,
> ganske vist kun til home.
Ja men ikke en PRO
> Men han vil med garati aldrig komme i retten for det.
skal jeg ikke bedømme
--
Calle.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-01-05 09:59

On Sat, 29 Jan 2005 23:38:45 +0100, "Frede Plesner Sørensen"
<frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk> wrote:

>"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

>Det er vist en meget lille pirat.
De måles ikke i størrelse, det er kun når en evt. erstatning til MS
skal udregnes at størrelse/omfang tages med i regnestykket.

>Jeg fatter ikke nogle firmaer nøjes med "restoreCD'er".
Det er genialt, hvis brugeren husker at følge brugsanvisningen, så
virker det. Hvis brugeren selv begynder at tænke, og vil fintune under
installationsprocssen så kan det gå galt.

>Det koster jo ikke ekstra i licens at levere en funktionsdygtig XPhome med.
Jo, hvis de skal leverer en orginal MS XP CD med, så skal de købe
denne af MS. De må ikke selv lave en nøjagtig kopi, kun en special-OEM
der er tilpasset deres egen HW. (Dette for at begrænse mulighederne
for at lave piratinstalationer)

>Jeg ville ærligt talt føle mig snydt.
Det har du ingen grund til, du kan bare købe din PC uden OS, og så
købe OSet seperat ved siden af, så får du det du efterlyser (Du kommer
dog til at betale for det)

>Manden forsøger bare at redde sin computer og han HAR jo en licens, ganske
>vist kun til home.
Han har PT ikke nogen pc han vil redde, kun en PC han vil
installerer/op(ned)daterer til et OS han ikke har købt licens til.

>Men han vil med garati aldrig komme i retten for det.
Og derfor kan han bare kører løs uden at tænke ?
Fedt, så kan vi alle bare gøre såden ?

/Hans