MS Windows
briani 27239
Linke videre til anden gruppe
Fra : Filip

Dato : 27-01-05 20:02

Hej NG

Jeg havde lige behov for at linke til et indlæg i en anden gruppe, men
hvordan skriver man lige resten af stien ned
news://nyheder.get2net.dk/dk.binaer .....

Hvordan fortsætter man hvis man skal åbne et bestemt indlæg i denne
gruppe???

Filip

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-01-05 20:16

"Filip" <> skrev i en meddelelse news:2VaKd.6603$8P.3911@news.get2net.dk...
> Hvordan fortsætter man hvis man skal åbne et bestemt indlæg i denne
> gruppe???

Du højreklikker (eller "alt" + "enter") på den meddelelse so du vil linke
til, faneblad "detaljer" finder message-ID, kopierer det, det som jeg svarer
på nu er 2VaKd.6603$8P.3911@news.get2net.dk og så sætter jeg news: foran så
det virker i OE så ser det i stedet for sådan her ud

Må jeg lave et vildt gæt og tro at det er denne du gerne vil linke til

Yderligere spørgsmål om OE kan med stor fordel stilles i
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Filip

Dato : 27-01-05 20:44

> Må jeg lave et vildt gæt og tro at det er denne du gerne vil linke til

Godt gættet

Filip

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-01-05 20:15

Filip wrote:

> Jeg havde lige behov for at linke til et indlæg i en anden gruppe,
> men hvordan skriver man lige resten af stien ned
> news://nyheder.get2net.dk/dk.binaer .....

Din header ser sådan ud:

From: "Filip" <annonym@get2net.dk>
Newsgroups: dk.edb.system.ms-windows
Subject: Linke videre til anden gruppe
Date: Thu, 27 Jan 2005 20:01:55 +0100

Den relevante del er Message-ID. Den er i dit tilfælde
<2VaKd.6603$8P.3911@news.get2net.dk>

Skriver du
har du lavet et link. Der skal ikke // med.

Den metode du er startet på ligner nntp:
nntp://://

Den er som udgangspunkt ikke god at bruge, da den kræver adgang til den
angivne nyhedsserver.

Se http://www.faqs.org/rfcs/rfc1738.html for nærmere detaljer.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/