On Thu, 27 Jan 2005 18:21:38 +0100, MF <mf@mf.drf> wrote:
>Efter at have chkdsk har "repareret" min harddisk er en eller flere
>filer desværre blevet fjernet eller beskadiget, på grund af defekte
>sektorer. Så nu kan Windows Firewall tjenesten altså ikke starte, men
>kommer med besked om at der mangler en fil. Hvordan finder jeg ud af
>hvilken fil der mangler? Jeg har prøvet med Systemgendannelse og
>geninstallering af SP2 uden held.
>
>mvh
>Morten Frederiksen
Du skriver ikke om der kom nogen meddelese efter chkdsk var færdig,
men det lyder som om den har gjort mere skade end gavn. Hvis du kørte
chkdsk uden parametre, så prøv at køre den igen, denne gang med
parameteren /r. Det næste trin er at køre System File Checker.
Eftersom du har installeret SP2 men efter al sandsynlighed ikke har en
XP SP2 installations cd er det lidt omstændeligt, fordi det bedste er
at have den cd med den nuværende version i drevet når man gør det.
Altså skal man lige have lavet en SP2 cd først. Det er nu ikke så
svært, og det der tager længest tid er som regel at hente selve
servicepakken som skal være den fulde til netværksinstallation. Der er
en rigtig god guide og et lille fikst program der hedder nLite, det
kan alt sammen hentes her:
http://www.msfn.org/articles.php?action=show&showarticle=49 Når du så
har lavet din CD og sat den i drevet, eller bare mountet .iso filen så
skal du køre System File Checker. Start -> kør -> skriv sfc /scannow
Så scanner den dit system i gennem.
jda^fx