MS Windows
briani 27239
sletning af mappe fra "Documents and Setti~
Fra : Peter

Dato : 25-01-05 21:35

Hej.

Inde i mappen "Documents and Settings", har jeg en gammel mappe med mit navn
på, fra en tidligere installation, jeg havde flere brugerkonti på det
tidspunkt på maskinen, og denne havde jeg gjort privat, så ingen andre konti
kunne se indholdet.....

Nu er det så sådan at jeg ikke vil have mappen mere, og meget gerne vil
slette den (og undermapperne), men det kan jeg ikke få lov til.....
Mappen er eks. skrivebeskyttet, og jeg kan ikke ophæve den
skrivebeskyttelse.....

Hvordan får jeg mappen væk ??
Jeg vil ikke engang se hvad der er i den, bare jeg kan få den væk.....

Jeg er logget på med administrator rettighedder, så det skulle være ok....

Det er noget omstendigt at skulle formatere maskinen bare for at få mappen
væk....

Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kender en god løsning på
problemet.....

Fra : Jens O. Pedersen

Dato : 25-01-05 22:32

"Peter" <pshdo@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> væk....
>
> Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kender en god løsning på

Jeg har lige haft samme problem. Jeg startede op i fejlsikret tilstand, og
så lykkedes det.

mvh

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 11:20

Peter wrote:
> [...]
> Jeg vil ikke engang se hvad der er i den, bare jeg kan få den væk.....
>
> Jeg er logget på med administrator rettighedder, så det skulle være

I det nedenstående går jeg ud fra at vi taler om Windows XP
på en NTFS partition.

Du skal starte med at overtage ejerskabet af mappen:

- Højre-klik på mappen og vælg Egenskaber
- Vælg fanebladet Sikkerhed
- Klik på [Avanceret]
- Vælg fanebladet Ejer

Dér kan du se hvem den nuværende ejer er og du kan vælge
til hvem du vil overføre ejerskabet. Vælg din nuværende konto
som den nye ejer.
Husk også at sætte flueben ud for "Erstat ejer af underbeholder
og objekter".
((( Oh, hvilken skøn oversættelse: "underbeholder" )))
- Klik på [Anvend] og herefter [OK].

Tilbage på fanebladet Sikkerhed bør du lige give dig selv
fuld kontrol over mappen:
- Klik på [Tilføj] og skriv dit brugernavn i ruden, herefter [OK]
- Sæt flueben i "Fuld kontrol", klik [Anvend] og herefter [OK]

Nu er mappen DIN og du har alle rettighederne til den.

-E.G.