php og mysql rpms i 7.1
Fra : flummer

Dato : 22-05-01 13:54

Jeg har lille problem med udføre tidligere opgave, at tilføje php-mysql rpm
pakken. Den giver denne fejl :
# rpm -i php-mysql-4.0.4pl1-9.i386.rpm
fejl: afhængighedskrav, der ikke kunne imødekommes:
mysql kræves af php-mysql-4.0.4pl1-9

MySQL-3.23.38-1.i386.rpm er installeret og dertilhørende client og shared
libs.

Any Help ?

Flemmming

Fra : Kent Friis

Dato : 22-05-01 18:56

Den Tue, 22 May 2001 14:54:18 +0200 skrev flummer:
> [...]
> mysql kræves af php-mysql-4.0.4pl1-9
>
>MySQL-3.23.38-1.i386.rpm er installeret og dertilhørende client og shared

Hvorfor kører du Mandrake 7.1? 8.0 er SVJH frigivet

Eller er det Solaris?

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-05-01 19:38

Fra : Kent Friis

Dato : 22-05-01 21:33

Den Tue, 22 May 2001 20:37:43 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

> ^^^^^
>
>MySQL != mysql. Har du brugt dem fra RedHat CD'en, som php er linket mod
>eller hentet din egen?

Jep, både RH og SuSE er nået til 7.1, men så er det jo ikke sjovt at
drille ham med at han ikke har fortalt hvilken distribution det drejer
sig om.

>Der findes andre linux'er end Mandrake :)

>Solaris har da nogle okkulte 7 10:01 lignende versionsnumre - eller
>noget i den stil :)

Kunne bare huske jeg havde set 8.0 omtalt engang.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-05-01 21:43

Fra : Kent Friis

Dato : 22-05-01 21:55

Den Tue, 22 May 2001 22:43:14 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>Han skrev faktisk RedHat i sit første indlæg :)

I en anden tråd, som var sorteret længere nede. Jeg så det godt ti
minutter efter jeg havde besvaret den.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : flummer

Dato : 22-05-01 22:00

hehe sikken en diskussion jeg har fået startet !
Det er Redhat 7.1 jeg omtaler !
Og rigtig nok var problemet MySQL != mysql !
Det er for plat.
Jeg sidder ikke ved boxen om min forbindelse er 56K, er der nogen stadig man
kan hente SRPMS'ene !? Jeg har kigget på ftp.redhat.com. No luck.

Flemming

Fra : N/A

Dato : 22-05-01 22:00

Fra : Rasmus Bøg Hansen