MS Windows
briani 27239
Skift mellem lyd-input
Fra : Anders Mogensen

Dato : 24-01-05 21:54

Findes der en hurtig måde at skifte mellem line in og mikrofon?

Som det er nu, kan jeg kun (finde ud af at) gå ind i Kontrolpanel -> Lyde og
lydenheder -> Lydenheder -> Indspilning af lyd, lydstyrke og endelig vælge
input.

Det ville da unægteligt gøre mit liv lysere og klart bedre, hvis der var en
hurtigere måde end ovenstående

Forslag?

Mvh.
Anders

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 24-01-05 22:08

"Anders Mogensen" skrev
> [...]
> input.
>
> Det ville da unægteligt gøre mit liv lysere og klart bedre, hvis der var

Hvis du bruger windows 2000,
så udfør
kør
rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL mmsys.cpl,,1
og tryk
Alt O
Alt M et antal gange
Mellemrum.

Hvis du bruger windows xp,
så udfør
kør
rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL mmsys.cpl,,2
og tryk
og tilsvarende keyboard shortcuts som under windows 2000.

Kan evt delvis laves som en batfil.

Måske der også er muligheder med VBscript.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : ///M

Dato : 24-01-05 22:12

"Anders Mogensen" <andersm@FJERNobel.aau.dk> wrote in message
> [...]
> input.
>
> Det ville da unægteligt gøre mit liv lysere og klart bedre, hvis der var

Ved ikke om det er brugbart for dig, men to REG-filer kunne gøre tricket.
Når du skifter indstillingen bliver settingen gemt i Registry. Hvad der skal
stå må du ud og lede lidt efter, eller brug et program der monitorer
registry mens du laver et skifte...

--
///M

Fra : preben nielsen

Dato : 25-01-05 18:17

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Registry. Hvad der skal stå må du ud og lede lidt efter, eller
> brug et program der monitorer registry mens du laver et

At en ændring i et program medfører ændring i Registry er ikke det
samme som at ændring i Registry registreres og bruges af Windows

Det er muligt det virker i dette tilfælde, men don't bet on it in
general...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : ///M

Dato : 25-01-05 19:34

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> som at ændring i Registry registreres og bruges af Windows
>
> Det er muligt det virker i dette tilfælde, men don't bet on it in

Når programmet i dette tilfælde er Windows' egen mixer, så jo - hvor skulle
den ellers gemme det :)

--
///M

Fra : Brian Olesen

Dato : 25-01-05 01:23

Hej
Søg på quickmix.
Og det er ikke det man bager brød af.
Mvh. Brian

Fra : Sander

Dato : 25-01-05 16:52

Hvad er formålet med at skifte.
Sander.
Er lidt nysgerrig.

Fra : ///M

Dato : 25-01-05 16:59

"Sander" <noller2@webspeed.dk> wrote in message
> Hvad er formålet med at skifte.
> Sander.
> Er lidt nysgerrig.
>
> "Brian Olesen" <ib@ibsen.dk> skrev i en meddelelse

Der kan være mange. Fx. hvis man i en situation ønsker at bruge sit webcam,
så vil man nok gerne bruge mikrofonen som den aktive lydingang. Kort tid
efter ønsker man at rippe sine videofilm via sit video-in grafikkort +
lydkort, og så er det smartest at have "input"-indgangen aktiv....

--
///M