MS Windows
briani 27239
Irriterende printer fejlmeddelelse
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 11:53

Jeg har 2 PC i Windows netværk. På PC1 er tilsluttet en HP printer/scanner
på USB til brug på begge PC.
Problemet er at der på PC2 jævnligt og uden anledning kommer følgende
meddelelse:
"Der opstod en fejl under kommunikationen med scanningsenheden,
kontroller at scanningsenheden er tilsluttet korrekt og forsøg igen"

PC1 er XP home, PC2 er Windows ME, hvor printeren er tildelt LPT2 på grund
af et DOS program der hverken kender til USB eller netværk. Men det virker.

Hvordan afbryder jeg for fejlmeddelelserne.

mvh
Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 25-01-05 07:32

Jens wrote:

> PC1 er XP home, PC2 er Windows ME, hvor printeren er tildelt LPT2 på grund
> af et DOS program der hverken kender til USB eller netværk. Men det virker.

For at få printeren til at virke på netværket, kan du prøve at bruge:

net use lpt: \\computer\printer

Så mapper den LPT til netværksprinteren.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 10:35

> net use lpt: \\computer\printer
>
> Så mapper den LPT til netværksprinteren.

Ja men det er jo det jeg har gjort og det virker også fint - ingen
printproblemer. Det er de mange fejlmeddelelser jeg er træt at.

Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 26-01-05 22:38

Jens wrote:
> Ja men det er jo det jeg har gjort og det virker også fint - ingen
> printproblemer. Det er de mange fejlmeddelelser jeg er træt at.

Undskyld, det havde nok været for tideligt til at jeg kunne læse
ordentligt hvad du skrev. :(

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk