MS Windows
briani 27239
automatisere overførsel af bilder, fra Cam~
Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-01-05 00:53

Min far skal have en CD brænder, for at kunne brænde jpg skiver til deres
DVD maskine. Han er ikke så god til at forstå alt det derensens edb
haløj,,,

Selv er jeg mest til Linux, (hvor nedestående er en simpel sag at lave)
men er det ikke muligt med win XP at automatisere, så det bare er at koble
camaeret til USB porten, og så køre et script, som så overføre bilderne til
HDD, og derefter laver en kopi af dem alle i en til TV optimal opløsning,
og så brænder dem på CD'en?

Ivar Madsen

Fra : emj

Dato : 22-01-05 08:39

On Sat, 22 Jan 2005 00:52:38 +0100, Ivar Madsen
<spam.news.cc@milli.dk> wrote:

>Min far skal have en CD brænder, for at kunne brænde jpg skiver til deres
>DVD maskine. Han er ikke så god til at forstå alt det derensens edb
>haløj,,,

Det er ikke nødvendig at forstå noget, for at udføre nogle bestemte
handlinger på en PC i en bestemt rækkefølge.

> [...]
>HDD, og derefter laver en kopi af dem alle i en til TV optimal opløsning,

Han kan sagtens se billederne på TV uden at ændre på deres opløsning,
da han sikkert tager dem i 4:3 formatet. Samtidig bevarer han sine
fotos i original udgave.
Når han kobler sit kamera til PC, så dukker der en box op, med
bestemte valgmulidheder.
Hvis han vælger "vis mappe med billeder", åbner der sig en mappe med
kameraets indhold af filer og han kan direkte fra denne mappe vælge
"kopier alle elementer til en cd"
Dernæst popper der en box op, hvor han så vælger "skriv til CD"
Det er så enkelt, at det er til at skrige over og selvfølgelig kan din
far finde ud af det, hvis du viser ham det bare en enkelt gang.

Han skal dog være noget af en ørn til fotografering og have et
temmelig godt kamera, hvis hans billeder er så gode, at de overhovedet
ikke kræver efterbehandling før de er værd at se på TV

Hilsen emj

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 22-01-05 10:34

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til
> HDD, og derefter laver en kopi af dem alle i en til TV optimal opløsning,

Til mit Logitech tastatur fulgte der en "makromaker" med; således at jeg kan
lave scripts der udfører en række tastaturkommandoer ved tryk på en
(selvvalgt) funktionstast.

PH

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 22-01-05 10:39

> [...]
> til
> HDD, og derefter laver en kopi af dem alle i en til TV optimal opløsning,

Se evt:

http://www.shareup.com/MacroMaker-download-13174.html

PH

Fra : Anders Lund

Dato : 22-01-05 10:45

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> HDD, og derefter laver en kopi af dem alle i en til TV optimal opløsning,

Ikke helt hvad du efterlyser, men min mor er da kommet i gang med Adobe
Photoshop Album 2.0, som fulgte med hendes hjemmepc. Adobe har også en
gratis "starter edition", men jeg ved ikke om den supportere at hente
billeder fra kameraet og brænde dem på en CD. Det gør den fulde version
i hvert fald.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk