MS Windows
briani 27239
Hjælp til et simpel .BAT-script?
Fra : Dan

Dato : 20-01-05 19:34

Hejsa,

Jeg håber, dette er den rigtige gruppe, som jeg henvender mig til - ellers
må I gerne lede mig på rette vej

Først, jeg aner intet om DOS, men kunne alligevel godt tænke mig en simpel
lille .BAT-fil, som jeg kan dobbelt-klikke på fra Windows Stifinder, og så
laver den en lille enkel handling - en handling som ville hjælpe mig MEGET i
mit daglige arbejde!

Hvis der er nogen, der kan hjælpe mig med at strikke denne lille .BAT-fil
sammen, vil jeg være uhyre taknemlig.

..BAT-filen skal gøre følgende, når man klikker på den:

1) Først skal den checke om der findes en fil med navnet "ovfsds.txt" i
samme mappe/folder/bibliotek, som .BAT-filen ligger i (køres fra).

2) Hvis filen "ovfsds.txt" IKKE findes skal scripet blot stoppe og exit
tilbage til Windows.

3) Hvis filen "ovfsds.txt" findes skal scripet omdøbe filen til at hedde
"afm_post.txt".

4) Før punkt 3 udføres skal scripet dog lige kontrollere, om filen
"afm_post.txt" allerede findes, i samme mappe/folder/bibliotek, da den i så
fald skal slettes først.

Når disse få punkter er gennemført, skal scriptet blot exit tilbage til
Windows igen.

Jeg tror, at ovenstående er en simpel ting for en DOS-haj, men altså ikke
lige for mig.

Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe???

TIA,

Dan

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-01-05 20:12

Dan wrote:

> Hvis der er nogen, der kan hjælpe mig med at strikke denne lille
> .BAT-fil sammen, vil jeg være uhyre taknemlig.

[Snip Opskrift]

if not exist ovfsds.txt goto END
if exist afm_post.txt del afm_post.txt
rename ovfsds.txt afm_post.txt