MS Windows
briani 27239
boot sektor ødelagt
Fra : Henrik Petersen

Dato : 20-01-05 08:22

Hej Alle

På min Win 2000 har jeg lukket for stikkontakten inden den var lukket helt
ned. så boot sektoren er røgen en tur.
Harddisken er spilttet i 4 drev og prøver jeg at installere win2000 igen
siger den unformaterede disk og hvis jeg gør noget ryger hele disken.

Hvad gør jeg?

henrik

Fra : Peter

Dato : 20-01-05 13:19

"Henrik Petersen" <iskold(fjern ?)@(fjern ?)boparken.dk> skrev i en
meddelelse news:csnm74$11m8$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Harddisken er spilttet i 4 drev og prøver jeg at installere win2000 igen
> siger den unformaterede disk og hvis jeg gør noget ryger hele disken.

Spørgsmålet er hvor meget er der sket med harddisken. Er det kun boot
sektoren på c-drevet der er ødelagt, kan du muligvis reparere den med F-disk
(kun ved dos partition) eller med et af de tools de ligger på XP skiven.
Er hele partitionen på c-drevet røget, kan du partitionere den igen med
Acronis Disk Director, partition magic og lignende programmer, uden at de
øvrige drev bliver påvirket.

Peter B

Fra : Finn og Angela

Dato : 20-01-05 17:21

> [...]
> Harddisken er spilttet i 4 drev og prøver jeg at installere win2000 igen
> siger den unformaterede disk og hvis jeg gør noget ryger hele disken.

Låner/køber en anden disk, sætter den som master, installerer win 2000 og
sætter den gamle disk i som slave. Hvis der ikke er noget teknisk omkr.
bootsektor jeg har overset, burde du kunne se dine reterende 3 partitioner.

hilsen finn