MS Windows
briani 27239
Autorun i 2k
Fra : *XxX*

Dato : 16-01-05 23:19

Hej NG

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg slår Autorun fra på mine CD
drev i Win 2000?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 23:28

*XxX* wrote:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg slår Autorun fra på
> mine CD drev i Win 2000?

Den nemme:

Download og installér TweakUI.
http://tinyurl.com/i4p

Jesper G. Poulsen

Fra : *XxX*

Dato : 17-01-05 16:19

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Den nemme:
>
> Download og installér TweakUI.
> http://tinyurl.com/i4p

Var der også en svær, vil helle bruge nogle af de muligheder der findes
allerede i win

Fra : Brian Olesen

Dato : 17-01-05 17:56

Hej Jesper

> Var der også en svær, vil helle bruge nogle af de muligheder der findes
> allerede i win

denne computer, højreklik på drevet og vælg egenskaber. Derefter fanebladet
autoplay på engelsk nr 2.

Håber resten giver sig selv.

Brian

Fra : *XxX*

Dato : 17-01-05 19:26

"Brian Olesen" <ib@ibsen.dk> wrote in message
> Hej Jesper

> denne computer, højreklik på drevet og vælg egenskaber. Derefter
fanebladet
> autoplay på engelsk nr 2.

Findes ikke, der er genereal, hardware, sharing, men ingen autoplay, er det
ikke kun i XP den er det??

Fra : Brian Olesen

Dato : 17-01-05 21:56

Hej
Åh jo sorry.
Prøv i kontrolpanelet system på selve drevet. egenskaber og så et af disse
faneblade. hedder den ikke noget med autonotifikation eller sådan noget?

Brian

Fra : *XxX*

Dato : 18-01-05 21:45

> [...]
> faneblade. hedder den ikke noget med autonotifikation eller sådan noget?

Der er over hovedet ikke noget i den stil, har været inde uder alt, der
findes ikke noget.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 21:16

*XxX* wrote:

> Var der også en svær, vil helle bruge nogle af de muligheder der
> findes allerede i win

TweakUI aktiverer blot de funktioner der allerede er i Windows - kald
det for en "genvej".

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-01-05 20:23

*XxX* skrev:

> Findes ikke, der er genereal, hardware, sharing, men ingen
> autoplay, er det ikke kun i XP den er det??

Jo, den funktion findes kun i WinXP.

Prøv Start > Kør: gpedit.msc
Administrative Templates under Computer Configuration > System >
højreklik på 'Turn Off Autoplay' og vælg Properties. Stil værdien
til 'Enabled'.

Du kan også gå via Start > Kør: regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom
Find værdien Autorun og stil den til 0.

Du kan jo evt. også bare holde Shift-tasten nede, når du kører
skuffen i CD/DVD-drevet ind.

--
Hilsen
Madsen

Fra : *XxX*

Dato : 17-01-05 21:03

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Administrative Templates under Computer Configuration > System >
> højreklik på 'Turn Off Autoplay' og vælg Properties. Stil værdien

Har jeg gjort nu, så vil jeg teste om det virker næste gang jeg skla bruge
det

> Du kan også gå via Start > Kør: regedit
> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom
> Find værdien Autorun og stil den til 0.

Er også gjort nu.

> Du kan jo evt. også bare holde Shift-tasten nede, når du kører
> skuffen i CD/DVD-drevet ind.

Har prøvet det adskillige gange men har aldrig nogen sinde fet det til at
virke som det skal.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 21:19

Thomas G. Madsen wrote:

> Prøv Start > Kør: gpedit.msc

gpedit.msc findes vist ikke i XP Home...

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-01-05 21:19

*XxX* skrev:

[Gpedit]
> Har jeg gjort nu, så vil jeg teste om det virker næste gang
> jeg skla bruge det

Det er muligt at du skal genstarte eller logge af og på før
det virker.

[Regedit]
> Er også gjort nu.

Det burde ikke være nødvendigt at gøre det både i gpedit og i
regedit.

[Holde Shift-tasten nede]
> Har prøvet det adskillige gange men har aldrig nogen sinde fet
> det til at virke som det skal.

Det er nok fordi, at du ikke holder tasten nede længe nok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : *XxX*

Dato : 18-01-05 21:43

> [Holde Shift-tasten nede]
>
> Det er nok fordi, at du ikke holder tasten nede længe nok.

Det kan godt ske det er der for, slipper den nemlig når autorun programmet
er startet.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-01-05 21:21

Jesper G. Poulsen skrev:

> gpedit.msc findes vist ikke i XP Home...

Næ, men tråden handler jo heller ikke om XP Home.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 22:00

Thomas G. Madsen wrote:

> Næ, men tråden handler jo heller ikke om XP Home.

Nej, men der er nok en XP Home bruger eller to der læser med, tror du
ikk'?

- Det var ren oplysning...

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-01-05 22:12

Jesper G. Poulsen skrev:

> Nej, men der er nok en XP Home bruger eller to der læser med,
> tror du ikk'?

Jo, det er selvfølgelig muligt. :)

> - Det var ren oplysning...

Okelydokely.