MS Windows
briani 27239
SP2 & Windows XP Pro
Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-05 20:58

Efter at jeg har fået en ny harddisk hare jeg lavet en slipstreamet
version af XP med SP2. Det viste sig uheldigvis at den ikke fungerer som
den skal, da den kun tillader 640*480 pixler med 4 bit farvekvalitet.
Jeg har derfor regnet med at der var noget galt med slipstreamingen.

Efter at have installeret fra den oprindelige XP Pro CD-ROM, og derefter
foretaget upgraderingerne, ser det ud til at det direkte er SP2 der er
»the culprit«. Er der nogen der har forslag til hvad der skal gøres for
at få et anvendeligt system?

Installationen er:

C-drev. 160G med to partitions til Windows XP Pro & Fedora Core 3 Linux
D-drev. 40G til backup. På nuværende tidspunkt med XP Pro, som
mærkværdigvis ingen problemer har med skærmen, og som skulle være
opdateret.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mads

Dato : 15-01-05 21:32

On Sat, 15 Jan 2005 20:57:30 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>den skal, da den kun tillader 640*480 pixler med 4 bit farvekvalitet.
>Jeg har derfor regnet med at der var noget galt med slipstreamingen.

Hej

Er det ikke bare fordi du mangler at installere den rigtige driver
til grafikkortet ?
XP understøtter mange grafikkort fra starten, men ikke alle.

mvh Mads

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-05 22:05

Mads <DeathTo@ll.spammers> wrote:

> Hej
>
> Er det ikke bare fordi du mangler at installere den rigtige driver
> til grafikkortet ?

Det skal sikkert nok dreje sig om en driver. Men hvor finder man en
sådan?

> XP understøtter mange grafikkort fra starten, men ikke alle.

Det er så ejendommeligt at det fungerer uden SP2, men ikke når SP2
installeres over en non-SP2 installation.

Endnu mere ejendommeligt er det at det fungerer med en gammel XP Pro der
er helt opdateret, men som nok er installeret før SP2 kom frem; der har
sikkert været nogle opdateringer som siden er lagt ind i SP2.

I skærmindstillinger viser det sig at kun »standardskærm« kan vælges.

--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 15-01-05 22:33

"Per Rønne" skrev
> Det skal sikkert nok dreje sig om en driver. Men hvor finder man en
> sådan?

Download og anvend dette program som giver
information om hvad dit grafikkort hedder og hvor du skal hen for at
downloade ny driver:
EVEREST Home Edition
http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

En anden mulighed er at anvende driveren på den CD som
sandsynligvis fulgte med din PC.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-05 22:58

Thorkild Dalsgaard <tdalsgaard@despammed.com> wrote:

> En anden mulighed er at anvende driveren på den CD som
> sandsynligvis fulgte med din PC.

Og det var det der så virkede, men ellers tak.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-05 22:35

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Det skal sikkert nok dreje sig om en driver. Men hvor finder man en
> sådan?

Problemet løst. Det drejer sig om en driver til computeren, som ikke kan
genkende skærmen i XP Pro med SP2 - men godt når den starter op.

Driveren blev installeret sammen med to andre ting, da jeg lavede
oprindelige XP Pro installation, så her var den der da jeg lagt SP2
oveni.

Men Linux og den gamle XP havde altså ingen problemer der ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Palle

Dato : 16-01-05 00:41

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> foretaget upgraderingerne, ser det ud til at det direkte er SP2 der er
> »the culprit«. Er der nogen der har forslag til hvad der skal gøres for

Sørg for en korrekt skærmdriver.