MS Windows
briani 27239
Kald programmer via højreklik på Start
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 15-01-05 13:49

Hej i denne gruppe

Engang havde jeg fået lavet lidt i registreringsdatabasen, så det blev
muligt at hente et par programmer via højreklik på *start* (Windows XP
home).
Imidlertid har jeg glemt, hvordan det kan laves.

Er der et par venlige mennesker, som vil give en *opskrift* på det lille
trick, så jeg atter kan kalde min meget brugte ordbog på den facon?

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 17-01-05 12:06

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> home).
> Imidlertid har jeg glemt, hvordan det kan laves.

Det lykkedes mig at finde tippet i mine gemmer, og da ingen har svaret på
mit spørgsmål, kan det tænkes, at læserne ikke lige havde tippet parat.
Her er det så:
(Ordret kopi fra et gammelt net-tip)
Man kan lægge programmer her ved at foretage en mindre ændring i
registreringsdatabasen.
Først skal nøglen HEY_CLASSES_ROOT\Folder\Shell findes.
I denne nøgle skal en ny nøgle oprettes.
Navnet på denne nye nøgle skal svare til navnet på det program, man vil
tilføje som menupunkt.
Klik på den nye nøgle, så den er markeret, højreklik og vælg ny nøgle.
Denne nye nøgle skal have navnet "command" (uden anførselstegn).
Åbn denne nøgle og rediger dens standardværdi, så den indeholder stien og
filnavnet på det program, der skal startes - det kunne f.eks. være
c:\windows\notepad.exe.

Fra : Edmund

Dato : 17-01-05 16:52

Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> Det lykkedes mig at finde tippet i mine gemmer, og da ingen har
> svaret på mit spørgsmål, kan det tænkes, at læserne ikke lige havde
> tippet parat. Her er det så:

Super, meget bedre end de 3 winamp har placeret der.

Mvh Edmund