MS Windows
briani 27239
Ugyldig Boot.ini fil ?
Fra : Klaus Jakobsen

Dato : 13-01-05 20:32

Under opstart af min computer (XP) kommer følgende meddelelse:
"Ugyldig Boot.ini-fil
starter fra C:\windows\"
Så vidt jeg kan se giver det ingen problemer. Men hvad er der galt, og
hvordan retter jeg fejlen. Uden at formatere og genindstallere altså !!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-01-05 20:48

Hej Klaus Jakobsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Under opstart af min computer (XP) kommer følgende meddelelse:
> "Ugyldig Boot.ini-fil starter fra C:\windows\"
> Så vidt jeg kan se giver det ingen problemer. Men hvad er der
> galt, og hvordan retter jeg fejlen.

Hvis C: ellers er dit systemdrev, så prøv at flytte filen op i roden,
dvs. C:\

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jørgen

Dato : 14-01-05 10:59

Klaus Jakobsen skrev:
> Under opstart af min computer (XP) kommer følgende meddelelse:
> "Ugyldig Boot.ini-fil

Det har jeg også prøvet, filen var simpelhen forsvundet.
En behjertet sjæl gav mig denne boot fil

boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

gem den i en fil med navn boot.ini

Den forsvandt flere gange. Til sidst slog jeg aut. gendannelse fra, så
blev den der.
mvh Jørgen

Fra : Edmund

Dato : 14-01-05 17:10

Jørgen wrote:

> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP

Det er farligt at kopiere herinde fra nyhedsgruppene på grund af
linjeskift når man sender indlæg, de 2 sidste linjer skal være i en
linje..

Der er sikkert en backup af filen her.
C:\WINDOWS\pss\boot.ini.backup

Mvh Edmund

Fra : Jørgen

Dato : 14-01-05 23:42

Edmund skrev:

> Der er sikkert en backup af filen her.
> C:\WINDOWS\pss\boot.ini.backup
>
> Mvh Edmund

korrekt

Hilsen Jørgen

Fra : Klaus Jakobsen

Dato : 15-01-05 04:51

Ja, jeg fandt den der og har kopieret den over i Windows-mappen. Indtil nu
virker det fint. Mange tak for hjælpen

M.V.H.

Klaus