MS Windows
briani 27239
100 % cpu-brug ved højreklik på filer
Fra : Edmund

Dato : 12-01-05 18:01

Jeg har 100% cpu forbrug ved højreklip på filer ag mapper så lang tid
højrekliksmenuen er åben.
Højreklikker jeg igen med det samme på samme fil gør den det ikke.

Det er explorer.exe der bruger 99% i joblisten.

Er det min XP home SP2 der er noget galt med.
Slipstreamed XP cd

Mvh Edmund

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-01-05 15:58

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er explorer.exe der bruger 99% i joblisten.
>
> Er det min XP home SP2 der er noget galt med.

+++++++++++++++++++++++++++

Hej.

Og din harddisk er defragmenteret?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Edmund

Dato : 13-01-05 17:31

Jørgen Nielsen wrote:

> Og din harddisk er defragmenteret?

Ja, og selv på en harddisk partition med kun en fil gør den det samme.

Jeg har lige prøvet at indlæse min gamle XP SP2 indstallation, som ikke
var lavet med en slipstreamed cd, den har ikke samme skavank.

Mvh Edmund

Fra : Casper Bang

Dato : 13-01-05 18:54

> Jeg har lige prøvet at indlæse min gamle XP SP2 indstallation, som ikke
> var lavet med en slipstreamed cd, den har ikke samme skavank.

Hvad betyder det at den er slipstreamed? Kender ikke det udtryk...

Fra : Edmund

Dato : 13-01-05 20:27

Casper Bang wrote:

> Hvad betyder det at den er slipstreamed? Kender ikke det udtryk...

Det betyder at man laver en ny XP cd hvor servicepakken er integreret.

Her er et par måder at gøre det på

http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp

http://dailyrush.dk/features/guides/871/

Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 14-01-05 17:40

Edmund wrote:

> Jeg har lige prøvet at indlæse min gamle XP SP2 indstallation, som
> ikke var lavet med en slipstreamed cd, den har ikke samme skavank.

Forskellen var at jeg i den gamle indstallation havde deaktiveret alle
visiuelle efekter.
Kontrolpanel / system / advanceret / ydeevne / indstillinger

Jeg kan dog godt aktivere dem alle, undtagen:
"Lad menuer tone eller glide frem gradvist"

Det har vist noget at gøre med min nvidia grafikkort driver GeForce2 mx.

Jeg fik denne fejl når jeg højreklikkede på filer
http://home20.inet.tele.dk/edworks/p2/GeForce2.PNG
da jeg prøvede WinXP´s standard Geforce driver.

Mvh Edmund

Fra : Anders Lund

Dato : 14-01-05 07:09

Edmund wrote:
> [...]
> Højreklikker jeg igen med det samme på samme fil gør den det ikke.
>
> Det er explorer.exe der bruger 99% i joblisten.

Ligger der nogle programmer og gemmer sig i din højrekliksmenu?
Virsuscanner, WinZIP - og sådan ting?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Edmund

Dato : 14-01-05 16:16

Anders Lund wrote:
> Ligger der nogle programmer og gemmer sig i din højrekliksmenu?
> Virsuscanner, WinZIP - og sådan ting?

Kun AVIcodec som undersøger codec på mpg og avi filer, og AVIcodec
kommer ikke frem i menuen når jeg f.eks klikker på JPG filer.

Mediaplayer 10 kommer med en hel masse i menuen når man klikker på mpg,
avi, wav og mp3.
Jeg kan ikke finde noget sted i Mediaplayer 10 hvor man kan slå disse
menu-valg fra.
I MP10 har jeg også fjernet alle krydser under filtyper.

Jeg har prøvet at afinstallere næsten alle programmer, og prøvet at
indstallere ældre drivere til bundkort og grafikkort.

Mvh Edmund