MS Windows
briani 27239
Kludder i admin.rettigheder
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 02:58

Jeg kører med to gange XP Home på C og G drev, og tidligere kunne jeg uden
probs åbne filer i den anden Windows uanset hvilken jeg var i. Men på et
tidspunkt skulle jeg lige lege med sikkerhed, så den går ikke længere. Der
kommer beskeder om "Adgang Nægtet!" mv., så spørgsmålet er nu hvordan jeg
generhverver disse rettigheder? Jeg har selvfølgeligt glemt alt om hvor det
nu lige var jeg pillede ;-(

Mvh. Finn

Fra : jamen

Dato : 12-01-05 07:55

Finn Holbek wrote:
> [...]
> generhverver disse rettigheder? Jeg har selvfølgeligt glemt alt om hvor det

Hvis du logger på som admin i fejlsikret tilstand, vil du, når du tager
egenskaber på drev/mapper, få en sikkerhedsfane, hvor ntfs rettigheder
kan sættes.

I normalt tilstand, kan du fra en cmd-prompt benytte cacls.exe

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 12:23

"jamen" <jamen@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sættes.
>
> I normalt tilstand, kan du fra en cmd-prompt benytte cacls.exe

Det der promt noget skal jeg vist ikke rode mig ud i, og det andet hjalp
desværre ikke selvom det så lovende ud...?
(Hvor hulen var det nu jeg fik pillet?)

Mvh. Finn