MS Windows
briani 27239
Kommando til at lukke programmer med?
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 11-01-05 12:02

Hejsa,

Findes der nogle effektive programmer, som man kan lukke kørende
applikationer med, fra en kommando-prompt? De skal helst kunne lukke
programmet helt, og gå forbi evt. "vil du gemme først" vinduer. Skal bruges
i en batch fil.. Fandt engang en der hed 'kill', svjh, men det kørte ikke
særligt godt.. Hvad findes der af gode fleksible kommandoer?

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : John T.

Dato : 11-01-05 14:41

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruges i en batch fil.. Fandt engang en der hed 'kill', svjh, men det
> kørte ikke særligt godt.. Hvad findes der af gode fleksible kommandoer?

Tryk:
Alt+F4
Det lukker kørende program helt ned og det lukker bare,
bliver du ved med at trykke dette,
ender du til sidst med at kunne lukke pc,en
Mvh. John

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 11-01-05 16:38

> Tryk:
> Alt+F4

??

Kan desværre ikke bruges i en batch fil.. ;) Det er noget der skal ske
automatisk, mens jeg ikke er ved maskinen. Det skal være i form af en dos
kommando, så som 'copy' og 'dir'..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 16:43

On Tue, 11 Jan 2005 14:41:17 +0100, John T. wrote:

> [...]
> at trykke dette,
> ender du til sidst med at kunne lukke pc,en

I en batch-fil ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : John T.

Dato : 11-01-05 17:52

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.01.11.15.42.56.153101@for.contactinfo...

> I en batch-fil ?

Jeg var bare ikke klogere !! SORRY !
John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 19:08

On Tue, 11 Jan 2005 17:51:38 +0100, John T. wrote:

> Jeg var bare ikke klogere !! SORRY !

LOL helt ok :)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-01-05 18:16

[ ThrashDK ] wrote:

> [...]
> applikationer med, fra en kommando-prompt? De skal helst kunne lukke
> programmet helt, og gå forbi evt. "vil du gemme først" vinduer. Skal bruges

Kik på PowerOff og dens command-line options.
http://users.pandora.be/jbosman/applications.html

Der har du mulighed for at bruge "Force applications to close".

--
Mvh. Lars

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 11-01-05 21:07

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev:

>Findes der nogle effektive programmer, som man kan lukke kørende
>applikationer med, fra en kommando-prompt?

I XP er "taskkill" det, du leder efter.

Eller cowboy-tricket: ntsd -p <pid> -c q
Det attacher NT-debuggeren til process <pid> og siger quit, hvorved
processen dør. Det kan fx slå de processer ihjel, som taskmanageren
ikke selv kan, fordi den (selv som administrator) har utilstrækkelig
rettighed til at slå visse processer ned.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-01-05 22:38

Richard Flamsholt skrev:

> Eller cowboy-tricket: ntsd -p <pid> -c q

Smart. Den kommando skal vist i gemmeren. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 12-01-05 03:11

> I XP er "taskkill" det, du leder efter.

Tusind tak! Jeg bruger dog XP Home, og der er en lign. kommando ved navn
"tskill.exe", som er en knapt så kraftful kommando som "taskkill.exe", men
virker fint til mit formål. Så blev jeg så klogere. Igen, mange tak.

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 12-01-05 18:56

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev:
>XP Home, og der er en lign. kommando

Nåda! Jeg troede forskellene på Pro og Home drejede sig om visse større
features (remote desktop, etc) fremfor fx systemprogrammer. Der kan man
bare se!

>Så blev jeg så klogere. Igen, mange tak.

Ja, i lige måde. Så selv tak