MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flyt/kopiér filer fra sub-dirs..?
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 11-01-05 11:58

Hey,

Jeg har en mappe hvor der ligger en million filer i nok lige så mange mapper
og undermapper. Alle disse filer skal jeg have flyttet ind i een mappe. Har
kigget på 'move' og 'copy' kommandoerne, og det ser ikke ud til at de
understøtter nogen slags "alle filer i alle undermapper" funktioner (hvilket
undrer mig lidt).

Kan nogen her anbefale mig en god erstatnings 'move' og 'copy' kommandoer,
som understøtter dette?

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : *XxX*

Dato : 11-01-05 16:04

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> wrote in message
> [...]
> undrer mig lidt).
>
> Kan nogen her anbefale mig en god erstatnings 'move' og 'copy' kommandoer,

Kan du ikke bruge xcopy til noget

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 11-01-05 16:36

> Kan du ikke bruge xcopy til noget

Ikke i dette tilfælde, nej desværre. Ellers tak for forslaget.

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 11-01-05 17:09

> Ikke i dette tilfælde, nej desværre. Ellers tak for forslaget.

Problemet er løst. Man kan bare gå ind i 'search/søg' (F3), søge med
wildcards (f.eks. *.txt eller *.*) i mappen hvor alt skidtet ligger i,
markere det, og flytte det hele til destinations-mappen.. Så såre simpelt!!!

...og så var det kæresten der fandt ud af det.. < Aaargh!!

Fra : Lars

Dato : 12-01-05 13:30

In article <cs0bg7$hu9$1@news.cybercity.dk>, Thrash@SpamSuxBig-Time.com says...
> Hey,
>
> Jeg har en mappe hvor der ligger en million filer i nok lige så mange mapper
> og undermapper. Alle disse filer skal jeg have flyttet ind i een mappe.

Yep, med Total Commander som er et sublimt filhåndterings værktøj, kan du udnytte dens
"branchview" funktion (CRTL-B), hvor alle sub-dirs visuelt "foldes ud" i rod-direktoriet

Du kan hente en gratis trial af programmet her:
http://www.ghisler.com/

se kommentarer i tråd:
Subject: Overfører filer uden kataloger.
Date: Wed, 29 Dec 2004 15:44:09