MS Windows
briani 27239
Win XP - 2 tomme mapper vil ikke slettes ?
Fra : Mads

Dato : 11-01-05 10:17

Hej

Efter at have lagt 3 partitioner sammen til 1 med Partition Magic
har jeg nu 2 mapper på min harddisk som jeg hverken kan åbne
eller slette.
Det er PM som har oprettet mapperne med data fra de andre
partitioner, men eftersom de andre partitioner var tomme da jeg
samlede dem til en, så er der atlså ingen data i disse mapper som
jeg skal bruge og de skulle sådan set bare slettes, men det kan
jeg altså ikke få lov til.
XP siger "Der opstod en fejl under sletning af filen eller mappen"

Jeg har scannet disken for fejl og jeg har prøvet at slette mapperne,
både i Safe Mode og i et DOS vindue, men uden held.

Hvad mere kan jeg prøve for at slippe af med mapperne ?

mvh Mads

Fra : Gnistn

Dato : 11-01-05 11:42

Mads wrote:

> [...]
> har jeg nu 2 mapper på min harddisk som jeg hverken kan åbne
> eller slette.....de skulle sådan set bare slettes, men det kan

Måske kan DR. Delete hjælpe dig:

www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Mads

Dato : 11-01-05 11:49

On Tue, 11 Jan 2005 11:42:15 +0100, "Gnistn" <email@com.invalid>
wrote:

>Måske kan DR. Delete hjælpe dig:
>
>www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm

Hej

Desværre. DR Delete kunne heller ikke.
Jeg angav de to mapper og DD meddelte begge gange at
de ville blive slettet efter en genstart, men der skete ikke
noget. Efter en genstart var de to mapper stadig tilstede. :o\

mvh Mads

Fra : Bo *Allerød*

Dato : 11-01-05 11:40

"Mads" <DeathTo@ll.spammers> skrev i en meddelelse

> Hvad mere kan jeg prøve for at slippe af med mapperne ?

Hej

Prøv at kigge under sikkerhed på mappen om "system" og "administrator" har
fulde rettigheder til den.

Hilsen Bo

Fra : Mads

Dato : 11-01-05 11:52

On Tue, 11 Jan 2005 11:39:30 +0100, "Bo *Allerød*" <andersen@mil.dk>
wrote:

>Prøv at kigge under sikkerhed på mappen om "system" og "administrator" har
>fulde rettigheder til den.

Præcis hvordan gør jeg det ?

I Egenskaber for mapperne kan jeg se at de var skrivebeskyttede.
Det ændrede jeg, men det gjorde ingen forskel. Næste gang jeg
åbner Egenskaber for den samme mappe er den skrivebeskyttet igen,
så ikke engang det kan jeg få lov til at lave om på. Mystisk.

mvh Mads

Fra : Edmund

Dato : 11-01-05 17:46

Mads wrote:

> Præcis hvordan gør jeg det ?

Når du højreklikker på mappen og vælger egenskaber er der en fane overst
hvor der står sikkerhed.

Er det XP home du har, skal du starte i fejlsikker tilstand ( F8 under
opstart ) for at få fanen sikkerhed.

Mvh Edmund

Fra : Mads

Dato : 12-01-05 14:08

On Tue, 11 Jan 2005 17:46:03 +0100, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

> [...]
>hvor der står sikkerhed.
>
>Er det XP home du har, skal du starte i fejlsikker tilstand ( F8 under

Det er en XP Pro, men jeg skal stadig starte op i fejlsikker tilstand
for at få fanen Sikkerhed frem.

OK, den har jeg så fundet, men hvad så ?

Så vidt jeg kan se er der givet "fuld kontrol" over mappen og så
skulle det vel være muligt at slette den. Ikke sandt ?

mvh Mads

Fra : Edmund

Dato : 12-01-05 17:46

Mads wrote:
> Så vidt jeg kan se er der givet "fuld kontrol" over mappen og så
> skulle det vel være muligt at slette den. Ikke sandt ?

Jo det burde man.

Har du prøvet at skrive rd d:\mappe
i et DOS vindue i Safe Mode
Altså uden at gå ind i stifinder først.
Stifinder har det med at låse besværlige filer indtil genstart.

Mvh Edmund

Fra : Mads

Dato : 12-01-05 21:24

On Wed, 12 Jan 2005 17:46:07 +0100, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>Jo det burde man.

hmm, mystisk.

>Har du prøvet at skrive rd d:\mappe
>i et DOS vindue i Safe Mode
>Altså uden at gå ind i stifinder først.
>Stifinder har det med at låse besværlige filer indtil genstart.

Så får jeg beskeden "Adgang nægtet" og der sker ikke mere.

mvh Mads

Fra : Edmund

Dato : 12-01-05 23:42

Mads wrote:

> hmm, mystisk.

Ja, jeg forstår heller ikke at du ikkr har investeret i en ny harddisk
i stedet for Partition Magic.

Fra : Mads

Dato : 13-01-05 00:48

On Wed, 12 Jan 2005 23:41:47 +0100, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>Ja, jeg forstår heller ikke at du ikkr har investeret i en ny harddisk
>i stedet for Partition Magic.

PM'en havde jeg lånt på jobbet. ( en lille frynsegode )

Harddisken er næsten ny og på 160 GB, så den skifter man da
ikke bare lige ud, bare fordi man finder på at den ikke skal være
delt op.

mvh Mads

Fra : Edmund

Dato : 13-01-05 00:09

Mads wrote:

> Harddisken er næsten ny og på 160 GB, så den skifter man da
> ikke bare lige ud, bare fordi man finder på at den ikke skal være
> delt op.

Har man kun en disk er det da normalt best at dele den op

Fra : Mads

Dato : 13-01-05 01:40

On Thu, 13 Jan 2005 00:08:58 +0100, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>Har man kun en disk er det da normalt best at dele den op

Jeg har nu 2, men hvorfor skulle det være bedst at dele den op ?

Jeg har tidligere brugt at dele hver disk op i 4 ens partitions, men
det gav for megen rod og for dårlig udnyttelse af pladsen, især
når jeg roder med store filer. ( redigering af DVD'er o.lign )

mvh Mads

Fra : Edmund

Dato : 13-01-05 06:15

Mads wrote:

> Jeg har nu 2, men hvorfor skulle det være bedst at dele den op ?

Så er det nemmere at indstallere windows igen, når man kan nøjes med at
formatere partitionen hvor windows ligger.

Men jeg kan godt forstå at du ikke vil have den delt i fire, for så er
der 4-9 GB på hver partition man ikke kan / tør udnytte

Mvh Edmund

Fra : Henry

Dato : 11-01-05 21:43

> Hvad mere kan jeg prøve for at slippe af med mapperne ?
>
> mvh Mads''

Har du prøvet fra Recovery Console med WinXp cd

http://support.microsoft.com/kb/314058/DA/

Mvh

Henry

Fra : Mads

Dato : 12-01-05 14:12

On Tue, 11 Jan 2005 21:42:44 +0100, "Henry"
<henryjorgensen@hotmail.com> wrote:

>Har du prøvet fra Recovery Console med WinXp cd
>
>http://support.microsoft.com/kb/314058/DA/

Nej, det har jeg ikke prøvet og jeg synes sgu helt ærligt
at det ser noget kompliceret ud. De anvisninger er da
vist ikke beregnet på almindelige brugere.

Hvis jeg endelig får startet den der "recovery console" op,
hvad gør jeg så for at slette et par mapper ?

mvh Mads

Fra : Henry

Dato : 12-01-05 17:29

> [...]

> Hvis jeg endelig får startet den der "recovery console" op,
> hvad gør jeg så for at slette et par mapper ?

Her er lidt info på dansk og engelsk

Del or Delete
Use the del or delete command to delete a file or folder. Use the following
syntax:

del [drive:][path]filename

?or ?o:p>

delete [drive:][path]filename

Parameter
Description

drive:
Specifies the volume of the file you want to delete.

path
Specifies the directory of the file you want to delete.

filename
Specifies the file you want to delete.

You cannot use wildcard characters with this command.

DEL og DELETE
del drev: stifilnavn
deletedrev: stifilnavn

Denne kommando bruges til at slette en fil. I kommandosyntaksen angiver
parameterendrev: stifilnavn den fil, du vil slette. Kommandoen delete virker
kun i systemmapperne i den aktuelle Windows-installation, i flytbare medier,
i rodmappen på harddiskpartitioner eller i de lokale installationskilder.
Kommandoen delete kan ikke bruges sammen med jokertegn.