MS Windows
briani 27239
Hvad laver naviagent.exe?
Fra : _paul

Dato : 10-01-05 20:50

Siden jeg har fået Servicepack2 har jeg, ved at trykke Ctrl-alt-delete engang imellem
opdaget at der kører 3 nye processer hele tiden i baggrunden:
msimn.exe
naviagent.exe
NAVICL~1.exe

Det er noget som jeg i hvert fald ikke har bedt om. Jeg kan godt lukke dem uden at der
sker noget, men de kommer igen efter hver opstart.
Er der en mulighed for at få dem ud en gang for alle?

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 10-01-05 21:49

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> skrev
> [...]
uden at der
> sker noget, men de kommer igen efter hver opstart.
> Er der en mulighed for at få dem ud en gang for alle?

Denne?
C:\PROGRAMME\VERISIGN\NAVI\NAVIAGENT.EXE

Du har sandsynligvis installert i-Nav plugin på din maskine.
Det er den som enkelt sagt hjælper dig med at bruge danske tegn i
webaddresser og lign. (æøå) Selve programmet (naviagent.exe) er et
oppdateringsprogram for denne plugin.

http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp#helpg3

Du bør prøve og afinstallere denne, evt reinstallere.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : _paul

Dato : 11-01-05 07:23

Thorkild Dalsgaard wrote:
> [...]
>
> http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp#helpg3
>
> Du bør prøve og afinstallere denne, evt reinstallere.

Jo , jeg har rigtigt nok installeret den der verisign fidus for at kunne gå på 1 url med
danske bogstaver.
Men siden har jeg ikke mødt andre. Det ser ikke ud til at det slår an med æøå i
internetadresser.
Så det kan ikke betale sig konstant at have de 2 processer kørende. Jeg afinstallerer
nu.
Jeg går op i at mit system skal være så enkel som mulig

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-01-05 22:32

_paul skrev:

> msimn.exe

Outlook Express.

> naviagent.exe
> NAVICL~1.exe

Noget Norton-halløj.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 22:50

Thomas G. Madsen wrote:

> Noget Norton-halløj.

Det er nu ikke Google's mening

Det er noget Verisign har med at gøre...

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-01-05 22:54

Jesper G. Poulsen skrev:

> Det er nu ikke Google's mening

Nå ok. Jeg orkede ikke lige at kigge efter.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-01-05 09:59

Thomas G. Madsen wrote:

> Nå ok. Jeg orkede ikke lige at kigge efter.

Men jeg overvejede også Norton-(s)tanken

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-01-05 19:03

Jesper G. Poulsen skrev:

> Men jeg overvejede også Norton-(s)tanken

Ud fra navnet, virkede det umiddelbart meget sandsynligt. :)

--
Hilsen
Madsen