MS Windows
briani 27239
Overførselshastighed på IDE controller.
Fra : Gokke

Dato : 09-01-05 09:40

Hej gruppe.

Jeg har fået et problem med at min sec. controller
kun vil køre PIO mode efter en geninstallering af XP Home SP2.
Har opdateret til de sidste nye drivere ( Intel 865 E ).
Der sidder en Plextor 712A dvd brænder på den som master.
Uanset hvad jeg gør vil den kun køre PIO.

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Gokke.

Fra : Gokke

Dato : 09-01-05 09:50

"Gokke" <gokke@mailen.duer.ikke.i.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Uanset hvad jeg gør vil den kun køre PIO.
>
> Nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Har lige en rettelse.
Chipsettet er et 865 G og ikke 865 E som jeg skrev..

Gokke

Fra : Nicolai

Dato : 09-01-05 10:28

> Nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Slut maskinen, pil brænderen af kablet, start op igen og se om der er forskel
:)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-01-05 10:54

> [...]
> Uanset hvad jeg gør vil den kun køre PIO.
>
> Nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Bruger du 80 leder kabel ?
Og hvad står der i bios ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Gokke

Dato : 09-01-05 12:11

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger du 80 leder kabel ?
> Og hvad står der i bios ?

Kablet er ok..Det HAR jo virket.
Har også enablet DMA i BIOS.

Har lige prøvet at slette sec. controller og lade XP
finde den igen og bagefter sat UDMA hvis tilgængeligt op.

Nu spiller det igen...

Bare træls at det skal være så bøvlet...

Tak for svarene..

Gokke

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-01-05 12:07

"Gokke" <gokke@mailen.duer.ikke.i.dk> wrote:

>Jeg har fået et problem med at min sec. controller
>kun vil køre PIO mode efter en geninstallering af XP Home SP2.

>Nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Skift til et 80-leder IDE-kalbel.

<mlr>