MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fejl i windows
Fra : Stefan Skjerning

Dato : 08-01-05 20:13

Hej med jer

-Håber I kan hjælpe mig lidt, da min computer med win98 pludselig er begyndt
at drille mig.
Problemet er, at computeren går i sort, hver gang jeg går ind i en slags
stifinder (altså skal se hvad har liggende på mine drev, (det gælder også
for Internet Explorer (da det jo også kan bruges som stifinder)). I
joblisten kan jeg efterfølgende se, at der ud for Explorer står "svarer
ikke". Funktionen "kør" i menuen samt andre in-direkte stifindere der kan
oplyse mig om, hvad jeg har liggende, fungerer dog fint (og alle dataerne er
der.
I "fejlsikret tilstand" er der ingen problemer med nogle stifindere.
Mit anti-virus program registrerede en virus i går, mens jeg var på nettet
(som jeg har fjernet i dag), og jeg husker at computeren brokkede sig over
at "Command.com" filen var åben, da jeg skulle lukke computeren ned, da den
vist nok spurgte mig, om jeg ville lukke den.
Jeg har geninstalleret Windows (win98SE) og sikret mig at Explorer-filen i
Windows-biblioteket samt Command.com-filen er blevet installeret fra cd'en,
da jeg slettede dem inden installationen. Geninstallationen har dog ikke
hjulpet på problemet.
Da jeg har bemærket, at Windows også kører en smule langsommere end ellers,
har jeg fattet mistanke til den virus jeg fik, eller andre vira som ikke er
blevet genkendt!?

Jeg håber ikke, den større skrivelse har forvirret jer, der kunne have et
svar eller bare kan hjælpe mig en smule videre.

Mvh Stefan

Fra : Sander

Dato : 09-01-05 09:51

Du kunne prøve at hente System Mechanic, og lade det program
chekke din windows for diverse fejl, og ugyldige fil associasioner,
kan hentes her. http://www.tucows.com/preview/208919.html

Medmindre du i forvejen har Norton systemworks, som indeholder
windoctor, der stort set har samme funktion.
Sander.

Fra : Stefan Skjerning

Dato : 11-01-05 00:16

Tak for linket, men man skal nu registrere sig for at kunne komme af med de
smittede filer.

Min pc har i øvrigt bestemt sig for at virke igen (af en eller anden
mærkelig grund

-Stefan