MS Windows
briani 27239
Tilbage til FAT32.
Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 16:13

Hej !

I XPpro kan man tilsyneladende konvertere fra FAT32 til NTFS uden at miste
data.
Men kan man også gå den anden vej? Og hvis man kan, hvad skal man så gå ind
i for at gøre det?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Hans

Dato : 08-01-05 16:25

Abricosicus wrote:
> [...]
> miste data.
> Men kan man også gå den anden vej? Og hvis man kan, hvad skal man så

Det kan du ikke uden et 3. parts diskværktøj som f.eks. Partitionmagic, og
ikke engang med dette program kan du være sikker på en vellykket
konvertering. Hvis du er afhængig af dine data, er der ikke andet og gøre
end at flytte dem væk fra de enkelte afsnit og formatere på ny. Hvis det er
et systemafsnit skal det geninstalleres fra bunden.

Der er stort set kun den hårde måde hvis du vil være helt sikker.

Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 16:51

"Abricosicus" <abricosicus_snabela_hotmail.com> wrote:

> [...]
> data.
> Men kan man også gå den anden vej? Og hvis man kan, hvad skal man så gå ind

Og hvorfor i alverden skulle man dog gøre sådan en dumhed

NTFS er et langt bedre filsystem end FAT32.

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 17:20

Hej igen !

Det kan godt være at NTFS er bedst.
Men pc'en skal dele filer med nogle pc'er der kører WIN98.
Og på et erev, som nogen har konverteret, ligger der et ghost-image, som
skal kunne læses fra en bootdiskette !
Jeg kan selvfølgelig flytte ghost-filen til et andet drev, formatere
erevet i FAT32, og så flytte ghostfilen tilbage igen.
Men jeg håbede, der var en nemmere løsning.

Med venlig hilsen

Abricosicus.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 17:27

Abricosicus wrote:

> Men pc'en skal dele filer med nogle pc'er der kører WIN98.

Filsystemet er irrelevant ved fildeling. Win98-maskinerne kan ikke se
filsystemet over netværket alligevel...

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 17:37

"Abricosicus" <abricosicus_snabela_hotmail.com> wrote:

>Det kan godt være at NTFS er bedst.
>Men pc'en skal dele filer med nogle pc'er der kører WIN98.

Fildeling over netværk kræver vel ikke FAT

> [...]
>erevet i FAT32, og så flytte ghostfilen tilbage igen.
>Men jeg håbede, der var en nemmere løsning.

Det gør der

Der kan ganske vist ikke skrives NTFS, men med passende driver kan en
DOS Boot disk / CD godt læse NTFS.

<mlr>

Fra : Fjollefrans

Dato : 08-01-05 18:09

> Det gør der
>
> Der kan ganske vist ikke skrives NTFS, men med passende driver kan en
> DOS Boot disk / CD godt læse NTFS.

og med en passende version af ghost kan det også klare det selv, Ghost 2003
kan vist både læse og skrive til NTFS partitioner.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 17:23

Michael Rasmussen wrote:

> Og hvorfor i alverden skulle man dog gøre sådan en dumhed
> NTFS er et langt bedre filsystem end FAT32.

Så behøver jeg jo ikke at skrive det

Jesper G. Poulsen