Stengærde
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-05-01 12:11

Jeg vil gerne bruge de hundredvis af herregårdssten, jeg har liggende, til
et lille havegærde. Jeg forestiller mig at bygge det 30-40 cm højt, og en
lille meter bredt, men kan jeg bare lægge dem direkte på græsset eller er
jeg nødt til at lave noget forarbejde for at det bliver stående, som jeg
sætter det?

Mvh Maria

Fra : Finn

Dato : 23-05-01 16:33

> [...]
> jeg nødt til at lave noget forarbejde for at det bliver stående, som jeg

Hej Maria

Det bedste ville være at du graver ud og lægger sand i som du komprimerer,
brug derefter en masse tid på at det nederste lag ligger i vater, der er
ikke noget
der er grimmere en en bølgende mur.

Når nederste lag ligger i vater bygger man videre, hvis der er et stort pres
på bagsiden så ville jeg klæbe dem sammen med noget alfix-fliseklæb.

Venlig Hilsen
Finn