MS Windows
briani 27239
Geninstallation af Windows XP Pro
Fra : Erik Dahl

Dato : 02-01-05 15:49

Hejsa

i forbindelse med køb af nyt grafikkort overvejer jeg at geninstallere min
XP Pro. Jeg leder dog efter en "guide" til hvad man nu lige skal huske at
gemme/lave kopi af. Jeg tænker på bl.a. mail databaser, Digital Signatur,
adresse katalog, favoritter m.m.

Hvis der er én som har en guide eller lign. vil jeg være meget taknemmelig

Pft/Erik

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 16:53

Erik Dahl wrote:
> [...]
> databaser, Digital Signatur, adresse katalog, favoritter m.m.
>
> Hvis der er én som har en guide eller lign. vil jeg være meget

En komplet guide gad jeg også gerne have, men her er hvad jeg
sådan lige kan vride ud af min nytårs-svækkede hjerne:

- Mappen "Dokumenter" og alt derunder
- Alle e-mails
- Alle de gemte "guldkorn" fra dk.edb.system.ms-windows.
- e-mail adressebog
- Internet genveje ("Foretrukne")

Hvis du bruger specielle tekstfonte, så kopiér også mappen Fonts
under Windows.
Har du noget Home Bank / Web bank, så der er sikkert også en
folder ét eller andet sted med en nøglefil. Kopiér hele folderen.
Husk også alt rodet fra skrivebordet (dokumenter, foldere og evt.
baggrundsbillede)

Programmer kan ikke kopieres men skal installeres igen bagefter.
Så lav også en liste over de programmer, der skal gen-installeres
og check at du har installationsprogrammerne/CD'erne.

Det er også klogt at have helt styr på diverse indstillinger/opsætninger
af e-mail og news programmer m.m. (server navne, bruger navne,
passwords osv.).

Men selvfølgelig er en sådan liste over ting, der skal "bjærges",
meget afhængig af' hvilke programmer du bruger...

God fornøjelse.

- E.G.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-05 17:12

El Guapo wrote:

> Det er også klogt at have helt styr på diverse
> indstillinger/opsætninger af e-mail og news programmer m.m. (server
> navne, bruger navne, passwords osv.).

Opsætningen kan kopieres ud af XP og lægges ind på den nye installation.

Jesper G. Poulsen

Fra : John T.

Dato : 02-01-05 17:47

> [...]
>
> Men selvfølgelig er en sådan liste over ting, der skal "bjærges",
> meget afhængig af' hvilke programmer du bruger...

Så er jeg glad for at have 2 harddiske, jeg har nemlig alle programmer
liggende klar til installation på D-Drevet, og kopiere jævnligt det der
skal "Bjærges" til D:
Godt Nytår !!
John