MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
RAMdisk til XP (helst gratis / billig)
Fra : Nicolai

Dato : 26-12-04 18:55

Sidder her med en røvfuld ram og vil gerne køre et par programmer i rent ram.

Nogen der kan anbefale en god STABIL ramdisk til XP SP2, gerne simpel og
gratis / billig.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 23:16

Produkter:
http://www.ramdisk.tk/
http://www.cenatek.com/product_ramdisk.cfm
http://www.superspeed.com/ramdisk.html

Artikler:
http://lists.gpick.com/pages/RAM_Disks.htm
http://www.surasoft.com/articles/ramdisk.php

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 27-12-04 07:07

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse
> Produkter:
> [...]

Hej!

Er der noget performance at hente for os alm. brugere? Har 384mb-ram nu på
XP med en 1700+ Athlon..

Er der en fordel ved brug af f.eks. Nero, Photoimpact og scanner/digicam
programmer?

PH

Fra : Asle Bjerva

Dato : 27-12-04 19:05

"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i melding
> [...]
> XP med en 1700+ Athlon..
>
> Er der en fordel ved brug af f.eks. Nero, Photoimpact og scanner/digicam

384 Mb RAM er slett ikke mye !, så nei det vil avgjort ikke være noe å hente
Har selv 768m og vurderer det ikke.
Hvis man har 1,5 - 2+ Gb RAM kan saken kanskje bli anderledes (kanskje
scratchdisk på RAM i Photoshop ?)
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Anders Lund

Dato : 28-12-04 07:40

Peter Hansson (7950) wrote:
> Er der noget performance at hente for os alm. brugere? Har 384mb-ram nu på
> XP med en 1700+ Athlon..

Umidlbart vil jeg sige nej - du skal nok bare bruge dit RAM til at
indeholde de programmer du bruger og resten til cache...

> Er der en fordel ved brug af f.eks. Nero, Photoimpact og scanner/digicam
> programmer?

Nej, det eneste du spare i disse programmer er tiden det tager at starte
programmet. Du kan ikke brænde hurtigere med Nero, få hurtigere respons
ved redigering i Photoimpact (er det et redigerings program?) eller
overføre billeder hurtigere fra scanner/digicam.

Du kan lige frem få en langsomere maskine af det, fordi computeren nu
har mistet X antal MB ram, som den ellers kunne ha' brugt til cache af
de samme programmer.

Husk at programmerne også skal kopieres over i RAM - dette gælder også
evt. DLL filer osv. som måske ligger i system32 mappen.

Så medmindre du har massere af RAM og har et program som laver meget
skrive/læse arbejde til harddisken, skal du nok ikke regne med at få
meget mere hastighed.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk