MS Windows
briani 27239
tyverisikring af firma pc'er?
Fra : Göran Wennerström

Dato : 25-12-04 09:45

Hej, min far har en pc i firmaet, der blæseren til cpu'en lavede en hulens
masse støj, jeg åbnede kabinettet, og fik fixet blæseren, men da jeg skulle
starte op igen, lavede pc'eren en masse mærkelige ting, dvd-drevet blinkede,
netkortet blinkede og hakkede, sådan fortsatte det, uden at noget mere
hendte, jeg prøvede alt muligt, men da jeg trykkede en kontakt der aktiveres
ved at åbne kabinettet, ja så virkede pc'eren igen.

Der står "Tyverisikret" skrevet på kabinettet.

Er der nogen de ved hvordan sådan en tyverisikring virker, sådan generelt?

Venlig hilsen Göran.

Fra : Ricko.

Dato : 25-12-04 12:28

"Göran Wennerström" <g[fjern dette]w@post.olivant.fo> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der står "Tyverisikret" skrevet på kabinettet.
>
> Er der nogen de ved hvordan sådan en tyverisikring virker, sådan generelt?

der kan ikke være meget tyverisikring i den løsning når du uden videre kan
aktivere den igen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 27-12-04 19:15

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i melding

> [...]
> meddelelse news:41cd28b8$0$93971$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> der kan ikke være meget tyverisikring i den løsning når du uden videre kan

Det er sikkert en åpningskontroll for evt tybveri av RAM / prosessoer eller
andre kostbare komponenter i maskinene.
Det er ikke sikkert at funksjonen er aktivert. Hos enkelte sendes det en
automatisk melding til en overvåkingsPC om en maskin med slik
hardwarebeskyttelse skulle åpnes.
IBM har dette som en av opsjonene på sine maskiner, og har det veldig gordt
utbygd på Thinkpad bærbare, hvor man har et eget security chip som krypterer
harddisk automatisk, fjerner man disken og monterer den inn i en annen
maskin kan den ikke leses.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Anders Lund

Dato : 25-12-04 19:28

Göran Wennerström wrote:
> Er der nogen de ved hvordan sådan en tyverisikring virker, sådan generelt?

Den tyverisikring jeg kender (den man finder på de fleste skoler,
biblioteker og andre "offentlige" steder) er at man mærker en
PC/Skærm/whatever med et klistermærke, samtidig med at man
brænder/trykker navnet i selve kabinettet på enheden, således at man kan
se at den ejes af en bestemt virksomhed. Dette skulle gøre evt. købere
opmærksom på at PCen er stjålet og derfor gøre enheden uatraktiv at købe
og derfor også at stjæle.

Det ændre ikke noget ved selve enheden ud over at der kommer permanente
mærker og et klistermærke med "Tyverisikret".

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk