MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
.exe filer kendes ikke i XP
Fra : L.K.

Dato : 23-12-04 22:24

Underlig overskrift, men det er nu sådanne at min masken nr.2 ikke vil
starte .exe file op, den spørg om hvilken program der skal bruges, meget
underligt, har ikke oplevet den slags før.
Nogen andre her, der har prøvet noget ligende, og fået afhjulpet det.

L.K.

Fra : Frede Plesner Sørens~

Dato : 23-12-04 23:27

Har haft samme problem, det skyldes en virus, søg efter en lille reg-fil:

If you find you're unable to run any executable (EXE) files following virus
or malware infection, launch Notepad and copy and paste the bold text below:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"
"Content Type"="application/x-msdownload"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\PersistentHandler]
@="{098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile]
@="Application"
"EditFlags"=hex:38,07,00,00
"TileInfo"="prop:FileDescription;Company;FileVersion"
"InfoTip"="prop:FileDescription;Company;FileVersion;Create;Size"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\DefaultIcon]
@="%1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open]
"EditFlags"=hex:00,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas\command]
@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\DropHandler]
@="{86C86720-42A0-1069-A2E8-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\PEAnalyser]
@="{09A63660-16F9-11d0-B1DF-004F56001CA7}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\PifProps]
@="{86F19A00-42A0-1069-A2E9-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\ShimLayer Property
Page]
@="{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}"

Fra : L.K.

Dato : 24-12-04 07:45

Frede Plesner Sørensen wrote:
> Har haft samme problem, det skyldes en virus, søg efter en lille reg-fil:

Bukker og takker, jul er reddet.

L.K.

p.s. teksten skal gemmes som en .reg fil, og derefter køres med kør
under start.