Errorguard - hvordan slipper jeg af med de~
Fra : Klaus Eriksen

Dato : 31-01-05 21:15

Når jeg starter IE kommer ofte en pop-up om, at der er spyware på min
maskine, men heldigvis kan Errorguard hjælpe mig, jeg skal bare lige
downloade programmet og installere det!

Da jeg aldrig har hørt om Errorguard, så undersøgte jeg hvad det er for et
foretagende - det er tilsyneladende noget rigtig snavset noget - spyware,
virus, trojansk hest etc. ... samlet i samme program, men nu er mit
spørgsmål: Hvordan kommer jeg af med den popup for Errorguard?

Den går iøvrigt også ind og ændrer hvilket startbillede min browser skal
starte op i.

mvh.

Klaus E.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-01-05 23:36

Den 31-01-05 21.14 skrev Klaus Eriksen <ke følgende:

> Da jeg aldrig har hørt om Errorguard, så undersøgte jeg hvad det er for et
> foretagende - det er tilsyneladende noget rigtig snavset noget

Det havde du såmænd ikke behøvet at undersøge nærmere, programmer, der
benytter spyware til at reklamere for sig, er sjældent den bedste
investering.

> spørgsmål: Hvordan kommer jeg af med den popup for Errorguard?
> Den går iøvrigt også ind og ændrer hvilket startbillede min browser skal

Du har fået spyware på computeren. Hvis du kan huske, hvilke programmer
du har installeret for nylig (kort inden problemerne begyndte), kan du
afinstallere dem igen. Tjek også, om du har fået nye programmer ind i
Tilføj eller fjern programmer-funktionen i Windows. Ligger der noget,
som du mener, du ikke har installeret, kan du evt. afinstallere det.

Lykkes det ikke at fjerne spywaren manuelt med ovennævnte metode, kan du
installere et eller flere anti-spywareprogrammer. De kan muligvis fjerne
spywaren, og ellers kan de hjælpe dig med at finde frem til det program,
som spywaren blev leveret sammen med, hvorefter du kan afinstallere det
manuelt.

Disse tre programmer er alle gratis:

Spybot
http://www.safer-networking.org/en/index.html

Ad-Aware
http://www.lavasoft.com/support/download/

Microsoft AntiSpyware
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Vil du undgå lignenede problemer i fremtiden, skal du holde bedre øje
med, hvilke programmer du installerer. Langt det meste spyware er noget
du selv installerer, for eksempel sammen med programmer som Kazaa,
Go!zilla eller Messenger Plus.

Du kan også benytte et program med live beskyttelse, der holder øje med,
om spyware forsøger at ændre din startside i Internet Explorer.
Microsofts program og Spybot har begge den funktion. Ad-Aware har samme
funktion i betalingsudgaven af programmet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Jim

Dato : 31-01-05 23:39

Klaus Eriksen <ke wrote:
> [...]
> spørgsmål: Hvordan kommer jeg af med den popup for Errorguard?
>
> Den går iøvrigt også ind og ændrer hvilket startbillede min browser skal

Prøv Ad-aware

Du kan læse mere på www.lavasoftusa.com

Du kan hente det her:
http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5
(husk at opdatere inden du scanner)

--
/Jim

Fra : Klaus Eriksen @aigis~

Dato : 04-02-05 21:52

Jeg kom til at sende denne besked til Jim personligt - beklager den skulle
jo være sendt til nyhedsgruppen:

Jeg har prøvet Ad-aware og den viser bla. at der er en fil som hedder
sta44.exe som ligger i en skjult mappe (en temp-mappe) i dokumenter. I
Notesblok fremgik det at filen indeholder noget binærkode samt nogle
refferencer rundt i mit mappe og filhierarki. Jeg tror det er en
rigtig slemrian den fil, men er her nogen som kender sta44.exe?

mvh.
Klaus Eriksen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk