Hvad skete der lige der?
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 13:46

Efter at have brugt XP i nogle år snart, skete der noget jeg ikke har
oplevet før. Jeg sidder stille og surfer lidt rundt - da alt stopper brat og
med et hyl (jeg hører musik samtidig i høretelefoner) på skærmen kommer et
billede at Windows standser,
da der er kommet en " Bad caller" eller "Bad command" - jeg nåede ikke at
læse mere før jeg trykkede på lukned-knappen. Den skal som regel holdes nede
i 4 sekunder, men maskinen slukkede promte.

Ud med netstikket, virusscan, Ad-aware, Lillebløds egen Antispyware . . -
Intet.

Hvad skete der?

Mvh

Alf Blume

The drone of flying engines
Is a song so wild and blue
It scrambles time and seasons
if it gets thru to you
Joni Mitchell - Amelia (from the album Hejira, 1976)

Fra : Christian Andersen

Dato : 31-01-05 14:21

Alf Blume wrote:
> [...]
> i 4 sekunder, men maskinen slukkede promte.
>
> Ud med netstikket, virusscan, Ad-aware, Lillebløds egen Antispyware . . -

Det var Vl'hurg kampflåden der ankom, men på grund af deres lille
størrelse blev de desværre suget ind i din CPU-blæser.

http://www.cgoakley.demon.co.uk/vlhurgs/

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 31-01-05 14:26

Alf Blume skrev:

> [...]
> sekunder, men maskinen slukkede promte. Ud med netstikket, virusscan,
> Ad-aware, Lillebløds egen Antispyware . . - Intet.

Der er sandsynligvis sket det at en service er gået og derefter har WXP
genstartet maskinen.

Tjenesterne "Beskyttet lager" og "Hændelseslog" er eksempler på tjene-
ster der opfører sig sådan og man kan, mig bekendt, ikke lave om på
det.

Man kan afbryde nedlukning ved hjælp af kommandoen (Start-knappen |
Kør|) "shutdown -a" (så man får en chance for at undersøge hvad der
fremprovokerede nedlukningen).

Ved hjælp af (Start-knappen | Kør |) services.msc kan du se hvilke tje-
nester der kører/ ikke kører og hvordan de er opsat til at reagere i
tilfælde af at de fejler.

Ved hjælp af (Start-knappen | Kør |) eventvwr.msc kan du sandsynligvis
finde ud af hvilken tjeneste der er gået ned.

Siden du har sendt dit indlæg til denne gruppe, må jeg gå ud fra at du
regner med at der er sket indbrudsforsøg i din maskine: hvad får dig
til at tro det?

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 16:44

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in message
> Siden du har sendt dit indlæg til denne gruppe, må jeg gå ud fra at du
> regner med at der er sket indbrudsforsøg i din maskine: hvad får dig
> til at tro det?

Tja - kun det faktum at det aldrig er sket før, jeg fik et chock, og jeg var
på forskellige netsider på dette tidspunkt (Mozilla).
Men jeg er rolig nu, da jeg efter megen søgning og kontrol ikke har
antydning af at der er sket noget udefrakommende på maskinen.
Således slutter tråden her i denne gruppe - tak for svarene.

Mvh Alf