Overvåge internettrafik
Fra : Hans J. Jensen

Dato : 30-01-05 16:16

Hej.
Findes der et godt gratis program som kan kan overvåge _alt_ den trafik som
der er mellem computer og internet. Jeg vil gerne have vist det er en
program som ikke kører i baggrunden når windows starter, men som kun skal
"virke" når man selv starter programmet. Desuden må der gerne være en
funktion som kan optage alt trafikken byte for byte.

Mvh. Hans

Fra : Dennis

Dato : 30-01-05 16:32

"Hans J. Jensen" <jjjg3401@hotmail.spam> wrote in message
> [...]
> "virke" når man selv starter programmet. Desuden må der gerne være en
> funktion som kan optage alt trafikken byte for byte.

ja Ethereal

http://sourceforge.net/projects/ethereal/

Vh
--
Dennis aka peavey
#linux.dk @ undernet

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-01-05 16:59

Dennis wrote:

> ja Ethereal
>
> http://sourceforge.net/projects/ethereal/

Det ser interessant ud, men er vist for vanskeligt for amatører.
Er det gratis.?

Kan nogen henvise til et program der er lettere at gå til.?

Mvh.
Jørgen

Fra : Christian

Dato : 30-01-05 17:28

Jørgen Rasmussen den 30-01-2005 16:59:

> Kan nogen henvise til et program der er lettere at gå til.?

http://www.netlimiter.com/

Kan svært anbefales

Trial version i 28 dage
Koster dog fra $29.95 derefter

--
/Christian

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-01-05 18:56

Jørgen Rasmussen skrev:

> Det ser interessant ud, men er vist for vanskeligt for amatører.

Hvis du bruger Microsoft Windows kan du prøve Packetyzer:

http://www.networkchemistry.com/products/packetyzer/index.php

Læs den medfølgende dokumentation.

> Er det gratis.?

Ja.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-05 19:06

On Sun, 30 Jan 2005 16:59:08 +0100, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

> Det ser interessant ud, men er vist for vanskeligt for amatører.

Nu blev der jo bedt om noget, der viser alt hvad der foregår. Der er
selvsagt ingen garanti for, at den der kigger på det, *forstår* hvad
det er der foregår.

Så ja, man kan da godt sige, det er vanskeligt for amatører.

> Er det gratis.?

Ja.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-01-05 22:15

Asbjorn Hojmark wrote:

> Nu blev der jo bedt om noget, der viser alt hvad der foregår. Der er
> selvsagt ingen garanti for, at den der kigger på det, *forstår* hvad
> det er der foregår.

Korrekt.

Jeg tog chancen at stille et spørgsmål i en interessant tråd, da jeg
selv har overvejet at skaffe noget til at overvåge trafikken.

Og jeg vil ikke bruge tid på noget der skal bruges meget tid på at få
til at køre. Og som du nævner, garantereret ikke kan udnytte.

--------

Men har fået et forslag til noget andet. Tak for det, Christian.

Mvh. Jørgen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-01-05 12:57

Jørgen Rasmussen wrote:

> Det ser interessant ud, men er vist for vanskeligt for amatører.

Jeg har aldrig prøvet Windows versionen, men jeg synes, at Linux
versionen var utrolig nem at gå til. Desuden er dens evne til at
dekode en lang række protokoller ganske praktisk. (Indsæt passende
bekymringer om, at denne del af koden må være temlig kompliceret
og derfor indeholder sikkerhedsfejl).

Om man så kan forstå indholdet af pakkerne er en anden sag. Her
mener jeg ikke Ethereal kan gøre ret meget mere. Hvis ikke en
afkodet pakke er forståelig nok i sig selv, så bliver man nødt til
at læse specifikationen af protokollen. Og det er uafhængigt af,
hvilket program du bruger til at kigge på trafikken.

> Er det gratis.?

Det er ikke bare gratis, det er fri software.

--
Kasper Dupont

Fra : Kent Friis

Dato : 31-01-05 17:10

Den Mon, 31 Jan 2005 12:57:27 +0100 skrev Kasper Dupont:

> [...]
> dekode en lang række protokoller ganske praktisk. (Indsæt passende
> bekymringer om, at denne del af koden må være temlig kompliceret

Windows versionen er præcis magen til, den kan dog være lidt mere
kompliceret at installere da Windows ikke har GTK i forvejen (dvs
der er to downloads, to setup.exe'er). Og så mangler Windows lo
(loopback) interfacet, så man kan kun lytte på trafik der rent fysisk
passerer et netkort, ikke fx at man browser http://localhost/ - hvilket
kan være £$@#% irriterende hvis man har brug for det, men ellers
ikke noget man lægger mærke til.

Mvh
Kent

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-01-05 23:46

On 31 Jan 2005 16:10:14 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Windows versionen er præcis magen til, den kan dog være lidt mere
> kompliceret at installere da Windows ikke har GTK i forvejen (dvs
> der er to downloads, to setup.exe'er).

De to downloads og setup-filer er WinPcap og Ethereal selv.
Det har ikke noget med gtk at gøre.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-05 17:28

Den Mon, 31 Jan 2005 23:45:55 +0100 skrev Asbjorn Hojmark:

> De to downloads og setup-filer er WinPcap og Ethereal selv.
> Det har ikke noget med gtk at gøre.

Hmm, så husker jeg forkert, det skal man med andre GTK-programmer,
fx Gaim og Gimp, så jeg har nok forvekslet dem.

Mvh
Kent

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 18-02-05 08:19

"Hans J. Jensen" skrev
> [...]
> "virke" når man selv starter programmet. Desuden må der gerne være en
> funktion som kan optage alt trafikken byte for byte.

Jeg vil bare lige fortælle, at jeg installerede Ethereal og at det ser ud
til (jeg er ikke blevet ekspert), at den gør lige det jeg ville have. Så tak
for tippet.
Det var i øvrigt ikke svært at installere.

Mvh. Hans

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 22-02-05 09:47

Netlimiter skulle vist kunne gøre arbejdet

/DN