Microsoft QMgr - loadqm.exe ???
Fra : KE Kofod

Dato : 24-01-05 12:13

Hej kære Venner.
Jeg er lige begyndt at lege med ZoneAlarm, den har jeg aldrig prøvet før !.
Jeg har en bærbar med Windows 98-2.
ZoneAlarm kommer med en meddelelse om at loadqm.EXE forsøger at få adgang
til nettet ???.
Hvis jeg giver den tilladelse, kan jeg se i ZoneAlarm at der står et program
og kører ???.
Er der nogen der ved hvad den står og laver, og skal den stå der og køre
???.
Skal jeg give den adgang, eller hvaaaaa ???.
Mvh. KE Kofod.

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-01-05 12:22

KE Kofod wrote:
> [...]
> ???.
> Skal jeg give den adgang, eller hvaaaaa ???.

Maaske http://support.microsoft.com/?kbid=309418 kan hjaelpe..

Jeg har ikke en version af Windows installeret der benytter filen, men
udfra beskrivelsen ville jeg give den lov.

Fra : KE Kofod

Dato : 24-01-05 12:55

Hej Morten.
Du skal have mange tak for din hurtige hjælp !.
Mvh. KE Kofod.

Fra : Gevaldi

Dato : 24-01-05 15:03

KE Kofod skriblede:
> Hej Morten.
> Du skal have mange tak for din hurtige hjælp !.
> Mvh. KE Kofod.

Nu ved jeg ikke hvad du fik ud af hjælpen, men
jeg disabler normalt filen (som installeres når
man har installeret MSN Messenger) og derefter
sletter jeg filen.

--
/Gevaldi

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 16:21

Hej gruppe
Er der een, der kan fortælle hvad filen gør? Jeg forstår ikke rigtig MS's
forklaring. Måske fordi mit kendskab til MSN er meget lille, da det er min
datter der bruger MSN.
Mvh (en anden) Morten

Gevaldi <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:35kdfsF4keefdU1@individual.net...

Fra : John

Dato : 27-01-05 17:36

"Morten Christensen" <morti(at)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hej gruppe
> Er der een, der kan fortælle hvad filen gør? Jeg forstår ikke rigtig MS's
> forklaring.

Den korte forklaring:

"... loadqm.exe
Internet without your agreement. Try to suspend it running. Look at the
forum: http://sysopt.earthweb.com/forum/Forum9/HTML/002496.html ..."

Fra denne side http://tiger.la.asu.edu/startup_programs.htm

Du kan (vistnok) finde den i start-menuen i 'msconfig', og fjerne fluebenet.
Jeg har valgt at hente to Lavasoft-plug-in's for Ad-Aware SE:
http://www.lavasoftusa.com/software/addons/messenger.shtml og
http://www.lavasoftusa.com/software/addons/oewmessengerctrl.shtml

De aktiveres/deaktiveres i Ad-Aware 'Add-ons', og virker perfekt.

Mvh John