Norman firedwall
Fra : Sam Bass

Dato : 21-01-05 12:47

Er der nogen af jer der har haft problemer med Norman firewall?

Jeg kan ikke få den til at gøre portene usynlige på nettet. Og der står en
port åben.

Erfarne folk har fortalt mig at det er en meget dårlig firewall, jeg ville
gerne høre om der er nogen der har erfaringer, gode eller dårlige, med
Norman firewall?

Venlig hilsen

Sam

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 21-01-05 18:12

"Sam Bass" <forgetit@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke få den til at gøre portene usynlige på nettet. Og der står en
> port åben.

Hvilken port, og hvordan konstatere du at den er åben?

Hvordan definere du "usynlig"?

/Brian

Fra : Sam Bass

Dato : 21-01-05 22:52

"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan definere du "usynlig"?
>
> /Brian
>
>Forskellige Portnumre af de første 1000 "All Service Ports.

http://grc.com/default.htm Shields UP!

Røde porte er åbne, blå porte er lukkede, men synlige. Grønne porte er
usynlige for uvedkommende.
Sam

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 22-01-05 17:57

Sam Bass <forgetit@invalid.dk> wrote:

> http://grc.com/default.htm Shields UP!
>
> R?de porte er ?bne, bl? porte er lukkede, men synlige. Gr?nne porte er
> usynlige for uvedkommende.

Det ville vaere rart, hvis man var sikker naar man saa kun har porte,
der ikke eksplicit svarer RST paa SYN, men saadan haenger det
desvaerre bare ikke sammen. I praksis er det bedoevende ligegyldigt
om de er synlige eller ej. Det alarmerende er hvis der koerer en service
du ikke ved hvad goer.

--
jlouis

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-01-05 11:12

Men hvilke og hvorfor er du bekymret over at de svarer, mener du ikke de bør
gøre det?

> http://grc.com/default.htm Shields UP!
>
> Røde porte er åbne, blå porte er lukkede, men synlige. Grønne porte er
> usynlige for uvedkommende.

Hele Gibsons definition af lukkede og usynlige porte er ren marketingslir,
det kan imho ikke bruges til noget.

Istedet er det mere interessant at se på hvilke porte det drejer sig om, og
hvorfor de svarer som de gør - Gibson aner ikke en hat om hvordan dit setup
bør være - derfor kan han ikke udtale sig om hvad der er "farligt" for dig.

/Brian