porno og sex
Fra : Steen Basan

Dato : 20-01-05 15:11

Findes der et progran der kan bloker for alle de sider der indeholder porno
og sex

Da jeg har nogle drenge der vist ikke rigtig kan administrer en fri
opkobling

M.v.h Steen

Fra : John

Dato : 20-01-05 15:29

"Steen Basan" skrev i en meddelelse

> Findes der et progran der kan bloker for alle de sider der indeholder
> porno og sex

Prøv at kigge i IEs:
Funktioner>internetindstillinger>indhold>klassifikationsfilter>aktivér.

Mvh John

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-05 16:30

"John" <nogen@pladderballe.ok> crashed Echelon writing

> Prøv at kigge i IEs:
> Funktioner>internetindstillinger>indhold>klassifikationsfilter>aktivér.

Er ikke særlig udbredt på internet idag. Benytter en klassifikation som MS
startede og findes på IIS servere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-01-05 15:30

Steen Basan wrote:

> Findes der et progran der kan bloker for alle de sider der indeholder porno
> og sex

Det kan ikke lade sig gøre at lave et program, der
præcist kan identificere porno. Så uanset hvordan
det fungere, så vil det filtrere ting fra, der ikke
skulle være lukket igennem, eller lukke ting igennem,
som skulle være filtreret fra. I det fleste tilfælde
vil det nok gøre begge dele.

Bortset fra det, så findes der masser af programmer,
der forsøger på at filtrere porno fra.

--
Kasper Dupont

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 16:58

"Steen Basan" <sdb1@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
porno
> og sex
>
> Da jeg har nogle drenge der vist ikke rigtig kan administrer en fri

Opdrag dem ordentligt - eller tag PC'en fra dem.
De kan alligevel altid snyde dig.

Alf

Fra : Steen Basan

Dato : 20-01-05 17:33

"Alf Blume" <alfblume(snabela)hotmaildotcom> skrev i en meddelelse

> "Steen Basan" <sdb1@webspeed.dk> wrote in message
> porno

> Opdrag dem ordentligt - eller tag PC'en fra dem.
> De kan alligevel altid snyde dig.
>
> Alf

Ja det med at opdrage dem nytter vist ikke noget.

og det ville nu være synd at tage computeren fra dem og de kan jo også se
porno på deres venner pc er , men så har vi da gjort noget for at bremse det
her i hjemmet

og vis programmet filter noget fra der ikke har noget med porno at gøre er
det bare surt for dem

Men ellers tak for hjælpen

Steen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-01-05 18:07

Steen Basan wrote:

> og vis programmet filter noget fra der ikke har noget med porno at gøre er
> det bare surt for dem

Så start med at lukke for alt. Så må de pænt spørge
dig om lov, så kan du åbne for enkelte sites efter
du i fællesskab med børnene har kigget efter, at
det ser fornuftigt ud.

--
Kasper Dupont

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-01-05 17:28

Den 20-01-05 15.10 skrev Steen Basan følgende:

> Findes der et progran der kan bloker for alle de sider der indeholder porno
> og sex

Access Proxy kan.

http://www.accessproxy.dk. Køber du det nyeste nummer af Komputer for
alle (2/2005), følger der en cd med med 100 gratis programmer -
heriblandt en gratis udgave af Access Proxy.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Peter Holmgren

Dato : 21-01-05 14:09

http://www.zkidnetwork.com/
http://www.kidinnovation.com/

--
Peter Holmgren
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Frank

Dato : 21-01-05 14:34

Steen Basan knastet inn:
> Findes der et progran der kan bloker for alle de sider der indeholder porno
> og sex

En danske som vil blokkere porno & sex, er det mulig ?

> Da jeg har nogle drenge der vist ikke rigtig kan administrer en fri
> opkobling

Du kan heller ikke administrere drengenes bruk, du kan gjerne
tro at du gjør -- men tre minutters samtale på skolens lekeplass
med andre drenge, gjør at alt du sitter igjen med -- er troen ...
og, nogle drenge som griner av sin far.

Permanent løsning er The Hard Way[tm], som er oppdragelse og
holdninger - du kommer nok ikke forbi.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-05 14:46

Den 21-01-05 14.33 skrev Frank følgende:

> [...]
> tro at du gjør -- men tre minutters samtale på skolens lekeplass
> med andre drenge, gjør at alt du sitter igjen med -- er troen ...

Du kan komme ganske langt med programmet Access Proxy -
http://www.accessproxy.dk

> Permanent løsning er The Hard Way[tm], som er oppdragelse og
> holdninger - du kommer nok ikke forbi.

Men det er helt klart også vigtigt, hvis ellers børnene er store nok,
hvilket det lyder som i dette tilfælde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Frank

Dato : 21-01-05 15:21

Kim Ludvigsen knastet inn:

> Du kan komme ganske langt med programmet Access Proxy -
> http://www.accessproxy.dk

En teknisk løsning på et moralsk/etisk problem, det lover ikke
godt for success.

Gamle Sovjetunionen førsøkte å hindre elektronisk kommunikasjon,
Kina gjør det samme i dag, begge fant at det _ikke_ kan stanses.

Der KGB blev outsmarted, Kina i dag, har jeg mindre tro på at
en dansk/norsk far skal kunne sette et effektivt hinder for
sine drenge oppvokst i den elektroniske tidsalder.

> Men det er helt klart også vigtigt, hvis ellers børnene er store nok,
> hvilket det lyder som i dette tilfælde.

jeg ser dette som den eneste Løsning, sammen med en SysLog server
som kikker på ip-adresser -- som børnene også skal _vite_ om

Da kommer man inn på CAO -- computer assistert oppdragelse

Fra : Steen Basan

Dato : 21-01-05 15:45

Hej jeg takker for alle de gode råd,

Jeg er godt klaverover at det er svært at komme helt uden om porno men det
er da et forsøg vær og jeg vil nu gerne invester 400 kr. Access Proxy der
ser ud som et godt softvær så det vil jeg prøve og jeg kan jo altid checke
computeren en gang i mellem. Så kan jeg også have min maskine i fred og ro J

M.v.h. Steen

Fra : Kent Friis

Dato : 21-01-05 16:23

Den Fri, 21 Jan 2005 14:45:58 +0100 skrev Kim Ludvigsen:

> Du kan komme ganske langt med programmet Access Proxy -
> http://www.accessproxy.dk

> Men det er helt klart også vigtigt, hvis ellers børnene er store nok,
> hvilket det lyder som i dette tilfælde.

Når de selv begynder at lede efter det, *er* de helt klart store
nok.

Mvh
Kent

Fra : Michael Köhl

Dato : 21-01-05 18:34

> [...]
> porno og sex
>
> Da jeg har nogle drenge der vist ikke rigtig kan administrer en fri

Hvis du installere IE-Spyad slipper du for det værste og med lidt snilde kan
du blot tilføje de sider i registreringsdatabasen du ønsker
Link: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad

Det forhindre ikke ungerne i at surfe, men det snavser ikke maskinen til.