Norton Internet Security 2005 problem med ~
Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 11:02

Kan ikke logge ind i min router (netgear RP614v2) med mindre Norton Internet
Security 2005 (NIS) er disablet. Hvor finder jeg en løsning? Synes jeg har
været alle indstillinger igennem... men kan ikke finde noget

Det er ikke nok at disable firewall, eller noget af det andet i NIS, kan kun
komme i routeren ved at disable sucurity!

På forhånd tak

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 11:14

"Grandt" <grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kun
> komme i routeren ved at disable sucurity!

Kan godt komme i andre computere og de kan komme i denne.

OS: Win XP Pro SP1 med alle sikkerhedsopdateringer via windows update.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 11:28

"Grandt" <grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> wrote:

>Kan ikke logge ind i min router (netgear RP614v2) med mindre Norton Internet
>Security 2005 (NIS) er disablet. Hvor finder jeg en løsning? Synes jeg har
>været alle indstillinger igennem... men kan ikke finde noget

Kender ikke lige din NetGear router, men har den et web-interface er
problemet formentlig at Norton blokerer for cookies....

- - -

Under alle omstændigheder kan du overveje om der virkelig er behov for
NIS 2005 pakken, når du alligevel gemmer dig bag en bredbåndsrouter.

Efter min erfaring er Norton et tungt program der overlæsset med helt
unødige funktioner. Og det kan suge saft og kraft fra selv den hurtigste
maskine.

<mlr>

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 12:19

> Kender ikke lige din NetGear router, men har den et web-interface er
> problemet formentlig at Norton blokerer for cookies....

Den har web-interface, og den er indtastet i NIS med IP nr. Cookies er
tilladt!

> Under alle omstændigheder kan du overveje om der virkelig er behov for
> NIS 2005 pakken, når du alligevel gemmer dig bag en bredbåndsrouter.

Det er desværre nødvendigt, da der er en del åbne porte i routeren, for at
kunne bruge diverse programmer, så er ikke beskyttet uden en software
firewall også.

> Efter min erfaring er Norton et tungt program der overlæsset med helt
> unødige funktioner. Og det kan suge saft og kraft fra selv den hurtigste
> maskine.

Du har meget ret. Ved også godt det er et tungt prg. men hvad skal man
ellers vælge. Var i sin tid meget glad for ZoneAlarm, men det fik de lukket
for, da nogle af de prg. jeg bruger ikke kan køre med ZA. har ellers ikke
haft de store problemer med NIS 2004, som røg ud efter et års brug, og
reinstallation af XP.

Grandt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 12:43

>Den har web-interface, og den er indtastet i NIS med IP nr. Cookies er
>tilladt!

Hmm, måske blokerer NIS for JavaScript ?

Hvor langt kan du komme ind i opsætningen - dvs får du lov at indtaste
user/password, eller er der blank side fra start ?

Check kildekoden til websiderne - både med og uden NIS - det kan måske
give et clue til hvor det går galt....

Hvis ikke du er stærk i HTML kan du jo prøve at lægge det ud her.

>Det er desværre nødvendigt, da der er en del åbne porte i routeren, for at
>kunne bruge diverse programmer, så er ikke beskyttet uden en software
>firewall også.

Den køber jeg ikke - Hvis et givent program tvinger dig til at åbne
porte i routeren skal du vel åbne de samme porte i NIS

I den situation hjælper firewall'en ikke. Her er kun een vej: Holde et
vågent øje med hvad dette program / server foretager sig, herunder
jævnligt checke programmets log-filer....

> [...]
>for, da nogle af de prg. jeg bruger ikke kan køre med ZA. har ellers ikke
>haft de store problemer med NIS 2004, som røg ud efter et års brug, og

Jeg bruger faktisk også ZoneAlarm i perioder

Selv om jeg er godt beskyttet bag routeren, hænder det at jeg downloader
ting fra mere tvivlsomme sites. Og så er det rart at kunne følge med i
hvilke programmer der forsøger at gå på nettet

<mlr>

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 13:43

> Hmm, måske blokerer NIS for JavaScript ?

Har slået blokeringen fra i NIS uden held!

> Hvor langt kan du komme ind i opsætningen - dvs får du lov at indtaste
> user/password, eller er der blank side fra start ?

Kan indtaste bruger og kode. hvorefter systemet "hænger", 100% cpu brug og
der sker ikke noget, ved at diable security i NIS tager login ca. 1 sek.

> Check kildekoden til websiderne - både med og uden NIS - det kan måske
> give et clue til hvor det går galt....
>
> Hvis ikke du er stærk i HTML kan du jo prøve at lægge det ud her.

Er ikke stærk i HTML, hvad skal bruges? og hvordan?

> Den køber jeg ikke - Hvis et givent program tvinger dig til at åbne
> porte i routeren skal du vel åbne de samme porte i NIS

Ja, i NIS er det et program der bliver knyttet til en åben port, men vil
stadig blokere, hvis et andet program vil bruge den åbne port. I routeren er
porten åben for alt.

Grandt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 14:45

"Grandt" <grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> wrote:

>Kan indtaste bruger og kode. hvorefter systemet "hænger", 100% cpu brug og
>der sker ikke noget, ved at diable security i NIS tager login ca. 1 sek.

Hvor indtaster du bruger og password - et window eller en webside ?

I sidste tilfælde kunne det være interessant at se kildekoden til siden
- Klik 'Vis' og derefter 'Kilde' i browseren

Men 'Authorizing' / adgangskontrol i websammenhænge er kompliceret. Det
er nærmest umuligt at gennemskue, når ikke man kender programkoden i
routeren.

- - -

Og hvor megen tid vil du egentlig spilde på problemet - Jeg mener, for
mig ser det ud som om du har flere sorger end glæder ved NIS

Ud til højre med Norton....

<mlr>

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 14:52

> Og hvor megen tid vil du egentlig spilde på problemet - Jeg mener, for
> mig ser det ud som om du har flere sorger end glæder ved NIS
>
> Ud til højre med Norton....

Har du et bedre forslag? )

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 15:33

>Har du et bedre forslag? )

Det er svært når man ikke kender din opsætning i detaljer. Du burde jo
være velbeskyttet bag en NAT'ende bredbåndsrouter.

Du siger du behøver NIS fordi du åbner en række porte....

Hvilke porte drejer det sig om, og hvordan åbner du dem ??

Kan forestille mig at det er spil der har behov for flere åbne porte.
Det bør ikke være noget problem: Mange routere har en slags 'Special
Application' funktion hvor aktivitet på en 'trigger-port' kan åbne et
givent antal porte. Dvs at de relevante porte først åbnes i det øjeblik
du starter spillet...

Under alle omstændigheder anvender spil i reglen ukritiske port i det
høje område: Dem kan du roligt lade stå åbne: Det er kun det relevante
spil der bruger porten, der er næppe andre programmer 'der lytter med'

<mlr>

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 16:39

> Du siger du behøver NIS fordi du åbner en række porte....
>
> Hvilke porte drejer det sig om, og hvordan åbner du dem ??

Bl.a. port 21 til ftp (lige den jeg kan huske, men der er flere i det
lave(kritiske) område)

De bliver åbnet i routeren via IE, som beskrevet tidliger.

Har med NIS 2004 fået en del advarsler, på indtrængningsforsøg, på nogle af
de porte der er åbnet i routeren! Så for mig ser det jo ud til at at der er
brug for en software firewall.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 18:05

> [...]

>de porte der er åbnet i routeren! Så for mig ser det jo ud til at at der er

Det er muligt at NIS giver den slags advarsler, men de er fuldstændig
ubrugelige !!!

Når du åbner port 21 (FTP) i router og NIS, sendes al trafik til
WAN-sidens port 21 videre til din FTP-server.

Sikkerhedsmæssigt er det herefter FTP-serveren du skal bekymre dig om:
FTP serverens opsætning skal være så kun autoriserede brugere får
adgang, og kun adgang til de foldere du tillader. Og du skal holde et
vågent øje med FTP-serverens logfiler og reagere på mistænkelig
aktivitet.

Har du en FTP-server kørende vil du uden tvivl opleve et antal login
forsøg hver time - Det er prisen for at åbne serveren mod internettet -
men det er uden betydning så længe du overvåger serveren.

<mlr>

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 18:32

> Det er muligt at NIS giver den slags advarsler, men de er fuldstændig
> ubrugelige !!!
>
> Når du åbner port 21 (FTP) i router og NIS, sendes al trafik til
> WAN-sidens port 21 videre til din FTP-server.

Det er jeg med på!

> [...]
> forsøg hver time - Det er prisen for at åbne serveren mod internettet -
> men det er uden betydning så længe du overvåger serveren.

Problemet er jo når ftp ikke kører! Så er der vel fri bane for al det
"skidt" der suser rundt???

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 18:51

>Problemet er jo når ftp ikke kører! Så er der vel fri bane for al det
>"skidt" der suser rundt???

Nope, når ikke ftp-serveren kører er der bare et sort hul. Routeren
sender godt nok trafikken ind på lokalnettet, men der er ikke nogen der
lytter

<mlr>

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 08-01-05 18:13

> [...]
af
> de porte der er åbnet i routeren! Så for mig ser det jo ud til at at der

Du vrøvler :)

Hvis du har blokeret dem i NIS, kan du lige så godt lade være med at åbne
dem.

/Brian

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 18:28

"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Grandt" <grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> af
> er
>
> Du vrøvler :)

Muligt!

> Hvis du har blokeret dem i NIS, kan du lige så godt lade være med at åbne
> dem.

Jeg har i NIS godkendt de ipadr. der må komme ind af port 21! Andre har jo
ikke noget at gøre der!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 19:04

"Grandt" <grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg har i NIS godkendt de ipadr. der må komme ind af port 21! Andre har jo
>ikke noget at gøre der!

Den blokering kan du lægge flere stedet: Routeren, NIS eller
FTP-serveren.

Og det er nok mest logisk at gøre det i FTP-serverens opsætning - Det
skal jo være der under alle omstændigheder, det skal NIS ikke

- - -

Jeg er meget kritisk til NIS.

Der er selvfølgelig situationer hvor NIS er nødvendig: F.eks hvis du
kørte uden router, eller hvis du f.eks delte din ADSL forbindelse med
naboerne.

Men indtil nu er der intet i din netværksopsætning der indikerer et
behov for NIS...

<mlr>

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 20:03

> [...]
>
> Og det er nok mest logisk at gøre det i FTP-serverens opsætning - Det
> skal jo være der under alle omstændigheder, det skal NIS ikke

Rigtigt nok. Ftp er opsat med brugernavne og koder. Jeg er nok bare for
overforsigtig... man hører og læser jo om så meget lort...

Jeg troede også at der ville kunne komme andet "kryb" ind i pc'en hvis der
stod en port åben uden at der var et program der brugte den port.

Men hvis det er forstået rigtigt, så er det de programmer der er åbne, og
bruger en port, der er en sikkerheds risiko, og ikke en åben port uden et
program kørende?

Ret mig hvis jeg er fejl på den!!

> Men indtil nu er der intet i din netværksopsætning der indikerer et
> behov for NIS...

OK, jeg skal nok ha' revideret min opfattelse af virkligheden. Mon ikke NIS
snart ryger ud igen, og kun en AV installeret... o",) ...men hvilken???

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 20:39

>Rigtigt nok. Ftp er opsat med brugernavne og koder. Jeg er nok bare for
>overforsigtig... man hører og læser jo om så meget lort...

Man skal være meget forsigtig når man åbner mod internettet, men der
behøver ikke være panik

> [...]
>bruger en port, der er en sikkerheds risiko, og ikke en åben port uden et

Det er korrekt forstået !

Så længe ftp-serveren er lukket ned sker absolut intet - også selv om
routeren sender trafikken til port 21 ind på dit lokalnet.

Men når ftp-serveren kører skal du være over den - dvs i praksis lave en
rimelig rigid opsætning, der ikke tillader anonym adgang. Og så jævnligt
checke logfilen for tegn på indbrud.

>OK, jeg skal nok ha' revideret min opfattelse af virkligheden. Mon ikke NIS
>snart ryger ud igen, og kun en AV installeret... o",) ...men hvilken???

Der er jeg nok ikke til stor hjælp - Min adfærd er så forsigtig at jeg
kun een gang har haft virus. Men jeg anvender da en sjælden gang imellem
onlinescanneren på www.virus112.dk.

<mlr>

Fra : Kent Friis

Dato : 08-01-05 21:28

Den Sat, 8 Jan 2005 20:03:12 +0100 skrev Grandt:

> Jeg troede også at der ville kunne komme andet "kryb" ind i pc'en hvis der
> stod en port åben uden at der var et program der brugte den port.

Hvis der står en ort åben, så er der per definition et program der
bruger den. Ellers er den ikke åben.

Mvh
Kent

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 21:36

> Hvis der står en ort åben, så er der per definition et program der
> bruger den. Ellers er den ikke åben.

Der er tale om en port i routeren der er åben. Den kan da godt være åben,
uden der er et program i pc'en der bruger porten? Eller er det forkert?

Fra : Kent Friis

Dato : 08-01-05 21:45

Den Sat, 8 Jan 2005 21:35:48 +0100 skrev Grandt:

> Der er tale om en port i routeren der er åben. Den kan da godt være åben,
> uden der er et program i pc'en der bruger porten? Eller er det forkert?

Porten er lukket i PC'en, hvis der ikke er et program der bruger den.

Det er altså blot et spørgsmål om trafik bliver afvist det ene eller
det andet sted.

Mvh
Kent

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-05 18:07

Grandt skrev:

> Har med NIS 2004 fået en del advarsler, på indtrængningsforsøg,
> på nogle af de porte der er åbnet i routeren!

Hvis NIS ikke advarede, kunne du jo ske at få den tanke, at den
er overflødig og så ville du måske overveje at afinstallere den.
Set fra producentens synspunkt ville det være en katastrofe, så
selvfølgelig advarer den.

> Så for mig ser det jo ud til at at der er brug for en software
> firewall.

Jeg har også åbnet for bla. TCP:21 i min router, men FTP-serveren
kører ikke altid. Når den ikke kører, er jeg bedøvende ligeglad
med indtrængningsforsøg igennem TCP:21 i routeren, for der kører
intet program eller service bag den åbne port, som kan udnyttes,
så de kan for min skyld banke på så meget de har lyst til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 18:35

> [...]
> intet program eller service bag den åbne port, som kan udnyttes,
> så de kan for min skyld banke på så meget de har lyst til.

Vil det så være nok med en AV og ikke noget af alt det andet der er i NIS?

Hvad skal man så vælge? Hvad virker? Har hørt om meget der ikke virker som
det skal. har ikke hørt så meget skidt om Norton.... endnu...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-05 18:43

Grandt skrev:

> Vil det så være nok med en AV og ikke noget af alt det andet
> der er i NIS?

Efter min mening ja.

> Hvad skal man så vælge? Hvad virker? Har hørt om meget der
> ikke virker som det skal. har ikke hørt så meget skidt om
> Norton.... endnu...

Jeg droppede NIS for omkring 3 år siden og pt. bruger jeg AV-
programmet Kaspersky Antivirus 5 Personal. Det er jeg godt
tilfreds med, men det skal siges, at dets realtime- og mail-
scanner ikke kører. Det går kun i gang med at scanne en fil,
når jeg beder det om det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-05 18:53

Thomas G. Madsen skrev:

> Efter min mening ja.

Jeg glemte lige at nævne, at det kommer an på, hvilke porte du
har åbnet op for i routeren.

Det ville f.eks. ikke være for smart at åbne TCP:135 i routeren
og så lade en standardinstallation af WinXP første udgave eller
SP1 stå og lytte på TCP:135 bag routeren, men selv i sådan et
tilfælde, ville jeg ikke installere NIS eller lignende. I stedet
ville jeg enten lukke for TCP:135 i routeren eller sørge for, at
intet lytter på TCP:135 på computeren bag.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-01-05 13:03

Grandt wrote:
> Kan ikke logge ind i min router (netgear RP614v2) med mindre Norton Internet
> Security 2005 (NIS) er disablet. Hvor finder jeg en løsning? Synes jeg har
> været alle indstillinger igennem... men kan ikke finde noget

Start med at beskrive dit problem.

Hvad gør du? (taster du IP adressen på routeren i en browser, hvad
skriver du, hvilken browser, har nulstillet opsætningen af browseren)

Hvad kører du? (fx versions numre på de enkelte komponenter)

Hvad gør systemmet (fejl meddelser, hvad siger "netstat -na" før fejlen
og under fejlen).

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 13:35

> [...]
> skriver du, hvilken browser, har nulstillet opsætningen af browseren)
>
> Hvad kører du? (fx versions numre på de enkelte komponenter)

Når jeg indtaster IP på router i IE kommer login, brugernavn og kode
indtastes. ved ok kører cpu 100% og der sker ikke noget, har ventet flere
min. Ved diable af NIS security kan jeg logge ind, på under 1 sek.

Jeg bruger IE 6.0.2800.1106.xpsp2.040919-1003

NIS 2005 med alle opdateringer

> Hvad gør systemmet (fejl meddelser, hvad siger "netstat -na" før fejlen
> og under fejlen).

??? "netstat -na"

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-01-05 13:59

Grandt wrote:
> Når jeg indtaster IP på router i IE kommer login, brugernavn og kode

Hvornår opstod problemmet? Har det altid været der, eller installation
af norton eller opgradering af netgear routeren eller efter sp2?

> indtastes. ved ok kører cpu 100% og der sker ikke noget, har ventet flere

I joblisten kan du under processer vælge CPU, så sortere den på CPU.
Hvilken process bruger 100% CPU tid.

> min. Ved diable af NIS security kan jeg logge ind, på under 1 sek.
>
> Jeg bruger IE 6.0.2800.1106.xpsp2.040919-1003
>
> NIS 2005 med alle opdateringer

Netgear har følgende skrivelse:

Please do NOT contact NETGEAR for other Service Pack 2 issues. At the
moment there are no other confirmed incompatibilities with NETGEAR products.

If you are using a software firewall, go to the firewall manufacturer's
Web site and get updates for Service Pack 2. Some firewall companies are:

Zone Alarm: http://www.zonelabs.com
Norton Personal Firewall: http://www.symantec.com/sabu/nis/npf/
McAfee Personal Firewall Plus:
http://www.secureie.com/c/002/firewall2004/firewall2004_02.asp

Hvilken version kører din NIS i?

> ??? "netstat -na"

Det er ligegyldt, jeg regnede med det var et netværksproblem, hvilket
det ikke lader til.

Hvis det var tilfældet ville netstat fortælle hvilken
netværksforbindelser maskinen driver.

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 14:17

> Hvornår opstod problemmet? Har det altid været der, eller installation
> af norton eller opgradering af netgear routeren eller efter sp2?

Har opgraderet min pc (hardware)

Jeg har installeret XP Pro med SP1 (SP2 kan ikke køre på denne maskine) har
alle opdateringer fra windows update minus SP2 dog alle SP2
sikkerhedsopdateringer.

Har installeret NIS 2005 (har ikke haft den i før)

Har ikke rørt ved routeren!

> I joblisten kan du under processer vælge CPU, så sortere den på CPU.
> Hvilken process bruger 100% CPU tid.

IE bruger 100% (den jeg har klikket login til routeren på)

> [...]
>
> If you are using a software firewall, go to the firewall manufacturer's
> Web site and get updates for Service Pack 2. Some firewall companies are:

Har søgt et par timer i symantec i nat, for at finde en brugbar løsning der,
men uden held, derfor en tur i nyhedsgrupperne for at høre XPerterne om et
råd!

Det er ikke nok at disable firewallen, så det er nok ikke den der er
problemet?

> Hvilken version kører din NIS i?

NIS 2005 version 8.0.2.5

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-01-05 01:19

Grandt wrote:
> Har opgraderet min pc (hardware)

Netværkskort?

> [...]
> sikkerhedsopdateringer.
>
> Har installeret NIS 2005 (har ikke haft den i før)

På hvilket tidspunkt imellem alle disse opdateringer holdt
administrationen af routeren op med at virke?

> IE bruger 100% (den jeg har klikket login til routeren på)

Ok, gættede jeg også på...ville dog være sikker på det ikke var NIS.

> Har søgt et par timer i symantec i nat, for at finde en brugbar løsning der,

Har ej fundet noget på netgear (support search virker ikke), google
eller symantec.

Har du kikket på:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/pfdocs/2004093010421136

> men uden held, derfor en tur i nyhedsgrupperne for at høre XPerterne om et
> råd!
>
> Det er ikke nok at disable firewallen, så det er nok ikke den der er
> problemet?

? Du stater med at skrive....næ jeg havde læst forkert.

Hvad mener du med "at disable sucurity!"

Fra : Grandt

Dato : 09-01-05 09:53

> Netværkskort?

Det nye hardware er:
Bundkort med netkort, CPU, SATA HD og DVD-brænder

> På hvilket tidspunkt imellem alle disse opdateringer holdt
> administrationen af routeren op med at virke?

Jeg er ikke klar over hvornår jeg ikke kunne komme i routeren. for under
instalation, var der ikke net kabel i. Og efter instalation, update af
diverse software, inden jeg forsøgte at komme i routeren.

> Har du kikket på:
>
> http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/pfdocs/2004093010421136

Havde jeg ikke, men har set den nu, og syns ikke der er noget der passer.
For selv om alt er slået fra, med undtagelse af "security" kan jeg ikke
logge ind i routeren.

> Hvad mener du med "at disable sucurity!"

Når jeg åbner NIS og klikker på Security på status siden, og vælger "OFF",
samme sted hvor alle de andre ting kan disables en efter en. firewall,
antispam, privacy control... m.m.

Hvis jeg disabler alle ting med undtagelse af "security" så kan jeg ikke
logge ind i routeren, først nå jeg vælger at disable "security", kan jeg
logge i routeren.

----

Men det kan da godt være jeg bare skal droppe NIS som andre har foreslået og
så se hvad der sker ved kun at ha' en AV kørende. Så slipper man da for en
del bøvl!

Men hvad sker der hvis man kommer på et Lan med "ukendte" pc'er (sker en
gang i mellem) og de er inficeret med "lort", vil jeg så være sårbar uden
NIS??? eller kan AV klare det?

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-01-05 11:13

Grandt wrote:

> Det nye hardware er:
> Bundkort med netkort, CPU, SATA HD og DVD-brænder

Har du prøvet at afinstallere NIS og installere det igen?

Jeg gætter på det er bundet på netværkskortet som jo er blevet ændret.

Men jeg tror ikke helt på det hjælper at reinstallere...

Fra : Grandt

Dato : 09-01-05 11:24

> Har du prøvet at afinstallere NIS og installere det igen?

Nej!

> Jeg gætter på det er bundet på netværkskortet som jo er blevet ændret.

Det er første gang jeg har NIS 2005 i denne maskine. Efter samling er alt
blevet installeret helt fra bunden, på den nye SATA-disk. Så den ved jo ikke
noget om fortiden...

> Men jeg tror ikke helt på det hjælper at reinstallere...

Jeg tror heller ikke det hjælper (men man kan jo kun blive klogere!), når nu
alt andet ser ud til at virke, LAN og internet...

Fra : Grandt

Dato : 08-01-05 21:32

Jeg vil gerne sige tak til alle for deres besvarelser!

Jeg logger af for nu, men skulle der komme nogle forslag til et AV program
man kan regne med, vil jeg meget gerne høre om dem.

På forhånd tak!

Grandt

Fjern: [FJERN] i mail: grandt[FJERN]@tele2adsl.dk