Christian E. Lysel skrev:
> Hvad siger Microsoft, har du prøvet at ringe til deres support?
> (Jeg er blot interesseret i at vide om de kan/gider hjælpe).
Jeg har ikke selv prøvet at ringe til Microsoft på det nedennævnte
telefonnummer, men ifølge denne webside:
http://www.microsoft.com/danmark/security/virussupport/default.asp
kan man modtage gratis support hvis man er ramt af virus eller har
brug for hjælp til at beskytte sig imod virus:
"Microsoft tilbyder gratis support på virusrelaterede spørgsmål og
problemer
Microsoft Support tilbyder nu gratis support til:
Kunder og hjemmebrugere som mistænker, at deres pc er ramt af virus
Kunder og hjemmebrugere som vil beskytte deres computermiljø imod
virusangreb
Uanset hvilken licensaftale eller gældende supportaftale du som kunde
har med Microsoft, kan du få gratis support af Microsofts
professionelle supportteknikere, når det gælder virusrelaterede
spørgsmål.
Kunder og hjemmebrugere som vil beskytte deres computermiljø imud
virusangreb kan få hjælp fra Microsofts supportteknikere med hensyn
til:
Rådgivning om sikkerhedsindstillinger og sikkerhedsforanstaltninger
Rådgivning om de nyeste Service Packs og sikkerhedsbulletiner
Kunder og hjemmebrugere som mistænker, at deres pc er blevet angrebet
af virus, kan få hjælp fra Microsofts supportteknikere med hensyn til:
Rådgivning i hvordan man mindsker de problemer, som virusen medfører
Rådgivning i hvordan man kan forhindre spredning af virus
Henvisning til information og opdateringer fra leverandører af anti-
virusprogrammer
I virusrelaterede spørgsmål hjælper vi altid med at isolere problemet
for at kunne anbefale sikkerhedsforanstaltninger. Hvis problemet ikke
er forårsaget af virus, har du mulighed for at købe support for fortsat
fejlsøgning.
Har du virusrelaterede problemer kan du ringe til Microsoft Support på
telefon 44 89 01 11.
Åbningstider mandag til fredag 09.00 - 17.00."
Ovennævnte webside er 2 klik fra
www.microsoft.dk (linket "Læs mere om
sikkerhed" (under feltet "hjemmebrugeren") | linket "Dansk support til
virusrelaterede spørgsmål og problemer" (under feltet "Gode links").
Jeg vil gætte på at supporten stort set består af højtlæsning af hvad
der står på Microsofts danske websider om emnet, på ca. samme niveau
som 1. niveau telefonsupport hos en internetudbyder.