ZyWall og Zonealarm
Fra : N. Foldager

Dato : 02-01-05 17:32

1.
Jeg har installeret en hardware firewall (ZyWall) og er nu i tvivl, om
jeg skal afskaffe Zonealarm (gratis version).

Hvad giver Zonealarm mere en ZyWall?

2.
Jeg var engang på et website, hvor man kunne bede den scanne ens porte
for åbenhed. Jeg synes stedet hed noget med "Shield".

Kan nogen oplyse om det sted eller noget tilsvarende?

Mvh

Niels Foldager

Fra : Per

Dato : 02-01-05 17:44

"N. Foldager" <nfoldager_takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for åbenhed. Jeg synes stedet hed noget med "Shield".
>
> Kan nogen oplyse om det sted eller noget tilsvarende?

Hej Niels!

Tjek denne side:

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Der er en masse scannere, bla. Shields Up.

Mvh. Per!

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 03-01-05 07:26

Hej Per

1. Zywall'en er en lækker lille boks, der sikrer dit hjemmenetværk, og
gør det f.eks. muligt
at sætte flere pc'ere på nettet.

Fordelen ved den hardware baserede er at du slipper for at bruge cpu-kraft
på filtrering, og det
sker så tidligt som muligt, og før det overhovedet når din maskine.
- hvorvidt du skal anskaffe dig zonealarm (jeg anbefaler som regel at man
bruger xp sp2), eller lign
er op til dig selv, og hvor sikker du føler dig.
sp2's firewall og zonealarm sladrer, HVIS der er et program på din maskine,
der prøver at komme
ud. Det gør zywall'en IKKE. Det kigger i sine regler, og hvis den connection
der bliver lavet fra din
pc er ok ifølge regelsættet, så bliver der ikke gjort mere ved det.

Så sørg at din zywall er helt lukket, og der kun er åbent for det DU mener
du skal have adgang til.
- hvis ikke du har styr på det, så på med en personlig firewall.

2.

www.grc.com :)

- men det er udefra og ind, og giver måske en falsk følelse af tryghed, men
flot ser det ud, når den
kalder din maskine for "stealth" :)

mvh

Morten Linder