Netværk med 2 stk switch
Fra : Michael Melby

Dato : 05-01-05 17:08

Hej

Vi skal ha noget LAN her imorgen. Vi er 9 styk, og jeg har en 8 ports switch
og en kammerat har en 5 ports. Kan man godt forbinde disse to enheder, hvis
man trækker et kable fra den ene swith hen til den anden???

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-01-05 17:25

Michael Melby wrote:
> [...]
> switch og en kammerat har en 5 ports. Kan man godt forbinde disse to
> enheder, hvis man trækker et kable fra den ene swith hen til den

Ja - det kan du sagtens - også flere af slagsen.

Så vidt jeg husler skal der lige krydses en gang, så du skal bruge et lige
kabel til en krydset port (uplink) - eller et krydset kabet til en alm.
port.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Brian Knudsen

Dato : 07-01-05 19:00

"Michael Melby" <michael.melby@FJERNDETTEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> switch og en kammerat har en 5 ports. Kan man godt forbinde disse to
> enheder, hvis man trækker et kable fra den ene swith hen til den anden???
Godt råd, se efter om du kan "låne" en ordentlig switch da de små desværre
har en tendens til at fyldt deres buffer op alt for hurtigt..
/brian knudsen

Fra : Michael Melby

Dato : 07-01-05 22:54

Nu har vi haft den LAN party. Og vi kunne godt få de 2 switches til at
vikre. Men vi havde problemer med overførelseshastigheden. Det ikon som er
nede i højre hjørne havde en gul trekant og skrev noget med at vi havde
begrænset net eller sådan noget. Skyldes det at vi havde 2 swithes til at
arbejde sammen?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-01-05 15:03

Michael Melby wrote:

> [...]
> nede i højre hjørne havde en gul trekant og skrev noget med at vi havde
> begrænset net eller sådan noget. Skyldes det at vi havde 2 swithes til at

Kablet mellem de to switches kunne nemt blive flaskehals.
Hvis to maskiner på den første switch vil kommunikere med
hver sin maskine på den anden switch, og hvert par kan
bruge deres forbindelse fuldt ud, så går det galt. Det
vil føre til pakketab, og måske stor latens.

Man skal ikke prøve at bruge mere end et kabel mellem de
to switches. Billige switches begynder bare at sende
pakkerne i ring, og kan computerne ikke følge med kommer
de til at hænge indtil netkablerne pilles ud igen.

--
Kasper Dupont