Combobox og databaser
Fra : Jan Hansen

Dato : 22-05-01 07:54

Hvordan får man indholdet af et felt i en database til at vises i en
combobox?

Jeg skal have vist en liste af vejnumre i en combobox og når så brugeren
vælger en vil vejnavnet komme frem i en label ved siden af.
Vejnumrene og vejnavne ligger i en access database.

mvh Jan Hansen

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 22-05-01 09:14

Jan Hansen <jh@fa.dk> skrev i news:N2oO6.35$Zc4.954@news.get2net.dk
> [...]
> vælger en vil vejnavnet komme frem i en label ved siden af.
> Vejnumrene og vejnavne ligger i en access database.

lstVeier.AddItem "Riksveg 5" '(Florø-Fløde og noe videre ...)

Fra : Jan Hansen

Dato : 22-05-01 11:29

Næ, så har du misforstået mig.

Jeg vil IKKE bruge AddItem da jeg har numrene liggende i en database. Det er
indholdet af en kolonne i en database jeg vil have vist i en combobox.

Mvh Jan Hansen

Erlend Klakegg Bergheim <erlendkb@c2i.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:VdpO6.91$Os3.775@news1.oke.nextra.no...

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 22-05-01 14:42

Hvad siger du så til:

Dim dbpath as String
Dim db As Database
Dim rs As Recordset
Dim SQLString As String

dbpath = App.Path & "\db.mdb"
cbo_Kol.Clear
Set db = OpenDatabase(dbpath)
SQLString = "SELECT Vejnummer From Adresser"
Set rs = db.OpenRecordset(SQLString)

Do While rs.EOF = False
cbo_Kol.AddItem rs.Fields("Vejnummer")
rs.MoveNext
Loop
rs.Close
db.Close

Fylder "Vejnummer" fra "Adresser" ind i combobox "cbo_Kol" .... Eller har
jeg også misforstået?

--
Mvh. / Regards Mikkel Christensen