boot diskette til RH 7.1 med specielle dri~
Fra : ZUM

Dato : 22-05-01 04:25

Hvordan laver jeg en speciel tilrettet boot diskette til redhat 7.1 ?
Maskinen har intet indbygget cd-rom drev hvilket er lidt af et problem.
Pt. kører den RH 6.2.
Der er et Adaptec PCMCIA SCSI kort i maskinen, hvorpå der sidder et SCSI cd-rom drev.

Jeg skal altså have drivere til PCMCIA kortet og cd-rom drevet på boot disketten for at få det til at virke.
Howto?

....ikke prøvet før, så en begyndervejledning ville være fedt.

mvh Jan

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-05-01 12:06

ZUM wrote:

> Hvordan laver jeg en speciel tilrettet boot diskette til redhat 7.1 ?

Normalt foregår det ved, at man booter fra den normale boot diskette og
så fortæller man, at man har en ekstra driver diskette. Det står på
boot siden, hvad man skal gøre.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : ZUM

Dato : 22-05-01 13:31

Lyder fornuftigt, men... boot siden?
Bagsiden af disketten, et site på nettet, eller er det en maual du kigger i ?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-05-01 16:48

ZUM wrote:

> Lyder fornuftigt, men... boot siden?
> Bagsiden af disketten, et site på nettet, eller er det en maual du kigger i ?

Det, der står på skærmen når du har bootet din boot diskette

Så kan man skrive en masse ting, som jeg ikke lige kan huske da jeg ikke
kan
boote og skrive denne mail samtidig, i hvert fald ikke på samme maskine
på én
gang.

Så skal du have driver disken parat, den finder du sammesteds som boot
disken og
den laves på samme måde. Filen hedder nok drivers.img

Fra : ZUM

Dato : 23-05-01 09:34

Nå den boot side... Så er jeg med.
Tak, jeg prøver.