Redhat 7.1, PHP og MySQL
Fra : flummer

Dato : 22-05-01 00:57

Hej alle,

Jeg er kommet i den situation hvor at jeg har installeret redhat 7.1 med
apache og deraf også understøttelse af php. Det er selvfølgelig fint nok,
men desværre viser det sig at den configurering rh har lavet af php er
without-mysql. Hvad nu ?! Kan man ændre det ?! og hvordan ?! Helst uden at
fjerne apache og de andre php konfigurationer.
En lille anden ting, er det meningen at linuxconf ikke er med i 7.1, eller
er det min installation der er gået galt. Den ligger i hvertfald ikke i min
distribution.

Hilsen
Flemming Fridthjof

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-05-01 01:44

Fra : flummer

Dato : 22-05-01 11:40

Mange tak !
Du skulle vel heller ikke lige vide hvordan man genstart httpd, nu hvor man
ikke har apachectl til rådighed !
Jeg synes ikke rigtig kill -HUP har nogen virkning.

Flemming

Fra : flummer

Dato : 22-05-01 12:01

Jeg har lille problem med udføre tidligere opgave, at tilføje php-mysql rpm
pakken. Den giver denne fejl :
# rpm -i php-mysql-4.0.4pl1-9.i386.rpm
fejl: afhængighedskrav, der ikke kunne imødekommes:
mysql kræves af php-mysql-4.0.4pl1-9

Any Help ?

Flemmming

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-05-01 14:11

"flummer" <flummer@sex.dk> writes:

> fejl: afhængighedskrav, der ikke kunne imødekommes:
> mysql kræves af php-mysql-4.0.4pl1-9

Installér MySQL-pakken.

--
Jacob
If it wasn't for C, we would be using BASI, PASAL, and OBOL.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-05-01 20:34