nyhedsbrev i ASP
Fra : Ole B. Gyldenlak

Dato : 11-02-05 14:51

Jeg vil gerne udsende nyhedsbreve i ASP.
Er det ikke muligt at lave en ASP side og uploade den, og så sende en mail
med outlook, hvor den side bliver vist som indhold?

På forhånd tak.

Fra : Migger

Dato : 13-02-05 17:23

"Ole B. Gyldenlak" <olegyldenlak@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne udsende nyhedsbreve i ASP.
> Er det ikke muligt at lave en ASP side og uploade den, og så sende en mail
> med outlook, hvor den side bliver vist som indhold?

Du kan lave en ganske alm. ASP-side og så bede outlook express om at sende
den. Det gør du ved at trykke på pilen ved siden af "opret med..." og vælge
"webside" Der kan du indtaste url. på din side

Mvh Migger

Fra : Ole B Gyldenlak

Dato : 14-02-05 10:35

OK, det var da egentlig meget smart.
Kan man ikke gøre det i Outlook.
Jeg bruger nemlig ikke Outlook Express.?

På forhånd tak.

Fra : Migger

Dato : 14-02-05 21:04

"Ole B Gyldenlak" <olegyldenlak@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> OK, det var da egentlig meget smart.
> Kan man ikke gøre det i Outlook.
Jeg ved det faktisk ikke, jeg har kun kendskab til outlook ekspress. Har du
prøvet? Prøv eventuelt at kigge hjælpefilerne igennem hvis du ikke kan finde
ud af det ved at prøve dig frem.

En anden mulighed er at lave en html.mail med en Iframe som indeholder
linket til den side du vil vise. Men det vil gøre at det altid vil være den
aktuelle side der vil blive vist, hvis altså en læser, læser sin mail efter
at du har ændret sidens indhold vil han se det ændrede og ikke det der var
aktuelt da han fik mailen.

På den anden måde bliver mailen kopieret ind i mailen og vil altid forblive
med det samme indhold.

Men du kan da bare hent en outlook exspress 6. Her er linket:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1e1550cb-5e5d-48f5-b02b-20b602228de6&DisplayLang=en

Håber det er dig til hjælp

Mvh Migger

Fra : Ole B Gyldenlak

Dato : 16-02-05 08:39

jeg har sat min outlook express 6 som standard mailprogram nu, men når jeg
skal sende et nyhedsbrev, så henter jeg de tilmeldte email adresser fra en
database hvor de bliver skrevet ud med et link sådan:

mailto:email.mail1.dk&bcc=email@mail2.dk;email@mail3 osv.

Og outlook express kan ikke sætte bcc email ind automatisk, så skal jeg gøre
det manuelt ved dem alle sammen.
Der må være en smartere måde.
Bl.a. jubii.dk og edbpriser osv sender nyhedsbreve ud, gad vide hvordan de
gør det?

Fra : Migger

Dato : 20-02-05 18:19

> [...]
> skal sende et nyhedsbrev, så henter jeg de tilmeldte email adresser fra en
> database hvor de bliver skrevet ud med et link sådan:
Her du ikke mulighed for at lave om på output'et således at det kommer til
at passe?

> Der må være en smartere måde.
Det er der også! Du kan lave en asp kode der sender mailen ud. Men det
kræver at du ved noget om asp og har muligheden for at sende mail fra dit
webhotel. Jeg har lavet et nyhedbrev system på denne side: www.lpcollect.dk
Det fungere sådan at ham der har siden logger sig ind på en særlig side og
skriver direkte fra sin webbrowser og trykker send, så bliver det automatisk
sendt til alle i databasen. Er det sådan noget du skal bruge?

Mvh Migger

Fra : Ole B. Gyldenlak

Dato : 21-02-05 15:06

Lige præcis noget i den stil.